Direktlänk till inlägg 31 maj 2015

En Härliga dag i Underbara Tierp.....

Av Ia Weylandt - 31 maj 2015 18:15

Det har varit en lååååååång söndag....


Den började redan vid 3-tiden inatt,, då Dollar,, som inte åt på hela dagen igår, väckte mig och behövde gå ut....

Och jäklar som det sputade diarré ur honom...

Stackarn,, och vilken tur att jag tog honom på allvar och inte bara sa åt honom att gå och lägga sig igen...


Och efter det var ju jag klarvaken förståss...

Insåg ju att vår Älskade hund var lite risig i kistan,,, så jag gick upp och ställde mig och kokade ris och torskfilé åt honom klockan 3 på natten...

 

Erbjöd honom lite direkt när det svalnat,, men han ville inte ha...

Gick å la mig i gästrummet,, läste en stund,, och försökte sen att sova,,, men det gick bara inte..

Jag hade liksom ingen ro att koppla av när jag visste att inte Dollar mådde bra,,, hans mage kurrade så jäkla mycket så det lät som om det var ett vulkanutbrott därinne...

Dollarpojken själv verkade det inte bekymra,, för han somnade om så gott...


Låg och funderade på vad jag skulle göra,, och bestämde mig för att sticka iväg och röra på honom,, och på så vis kanske få igång magen ordentligt och få ut så han skulle bajsa ut det onda som satt därinne...


Sagt och gjort,, så vid 05,30 var vi på klubben och knallade i typ 1 timma....

Och stackars Trollpojken bajsade säkert 5 gånger redan innan vi hunnit upp till valpleken,,, men sen var det faktiskt som att det släppte som genom ett trollslag,, och han började busa runt med Glock...


Och jag blev överlycklig när vi kom till vår "kurragömmabacke",,,, och Dollar på eget bevåg började leka kurragömma,, och därmed också tiggde levergodisar..


Vår "kurragömmabacke",,, det är backen där Dollar alltid stannar i början,,, åsså ska jag springa upp och gömma mig bakom ett träd,, och när jag gömt mig där,, så kommer Dollar springande och får en godis,, sen står han kvar medans jag springer upp lite till och gömmer mig bakom ett nytt träd,,, osv,, osv,,,


Skitroligt tycker Dollar varenda gång,,, Vilja gillade också leken,, och lilla Glock har också fattat vad det går ut på,,,, bara det att Glocken är snabbare än Dollar,, och då blir Dollar lite sur,,, Gozzi fattade aldrig vad det gick ut på,,, han följde efter mig direkt, och fick ändå en godis,,, så han är nog egentligen den smartaste av dom alla....


Hur som helst,, så blev jag glad imorse, när Trollarn ville leka och äta...

Och ännu gladare blev jag när vi kom hem och Dollar med god aptit slukade den lilla portion torsk och ris som serverades,,,, och tiggde om mer...


Vi har gett honom små mål varannan timme hela dagen,, och nu verkar det som magen har stabiliserat sig...


Klockan 11 idag skulle vi ses i Tierp för lite rolig rapportträning...

Vi stack hemmifrån redan vid 9, men då åkte vi först bort till ängarna och rastade innan vi drog norrut...

Kom fram strax efter 10.30,, och hann rasta Dollar igen innan samling...

Ville ju inte att det skulle gå för länge mellan svängarna...


Sen åkte vi bort till en Superfin A-station,,, lite Marmakänsla över sträckan,,, tallskog med blåbärsris...

 


OJ så vackert...

 


Hej Då Vackra Glock,, kom snart tillbaka.....

 


Glock har ju varit väldigt stabil dom senaste träningarna,, så idag ville vi testa och se om han kunde gå som första hund från B-A...

Men se det går inte....

Det är som om polletten ännu inte riktigt har trillat ner ännu,,, för han sprang ut en 20 meter och sen vände han tillbaka...

Skickade en hund emellan,, och sen stack Glocken iväg som ett spjut och kom in fint på A....

Det är som om han måste få se en hund gå iväg innan,, för att han ska förstå vad han ska göra...

Skumt,, för när vi tränar själva,, går han ju liksom först...

Och det var inga som helst problem för mig att skicka honom som första hund från A-C...

 

Resten av dom fyra skicken flöt på utan några som helst problem,,,

Frisbee kommer in och får massor av lek av husse....

 

D-stationen låg idag över 800 meter bort,, vilket är det längsta Glockis någonsin gått...

Så vi är verkligen mer än SuperNöjda med dagens träning...


Nu har vi bestämt oss för att vi struntar i att starta honom i appellrapporten,, där risken för startnummer 1 är väldigt stor,, och satsar istället på att försöka få honom uppflyttad i spåret,, för att sen gå direkt in i lägre där startnummer 1 inte är så troligt att få....

Och så hoppas vi på att ålderna och rutinen så småningom kommer att få honom att kunna gå även som etta....


Vi har verkligen haft vädergudarna på vår sida denna helgen,,,,

Igår slapp vi regnet på BPH't, medans dom stackare som gjorde sitt prov på eftermiddagen inte var lika lycksamma...

Idag kom det något litet regnstänk,, men absolut inte mycket,, och grillen kunde tändas utan några större besvär...

 


Frisse och Mattemys efter avslutad träning.....

 


Så härligt mysigt att sitta efteråt,, käka korv,,, dricka kaffe och i lugn och ro snacka igenom dagens träning...

 

Det är verkligen som balsam för själen....

Skönt också då att jag kan hämta Dollarn,, som även han får vara med på eftersnacket,,,

 

Och nyttig stationsträning för hundarna....


När det var dags att packa ihop så gick jag en prommis med Den Vackraste,, medans Thompa packade in allt i bilen...

 

Dom Tierpska skogarna är verkligen magiska,, jag önskar vi hade möjlighet att flytta dit...


Men det blir nog inte där vi hamnar,,, OM vi hamnar nånstans...

Imorgon kollar vi en gård söderut....

Sen flyger jag ännu mera söderut,, för att spendera några dagar i Båstad...

Flyger hem igen,, packar om väskan,,, och beger mig återigen söderut för att spendera hela härliga helgen i Trosa...


Åhhhh, som jag ser fram emot helgen,,,,

Det är "pengarna på pallen" gänget

   

som har styrt upp en tjejhelg i Trosa....

   

Spåra, Leta, Lyda med hundarna,, och äta gott, dricka vin, och tjattra med tjejerna,,, står på agendan,, och jag tycker det ska bli,,,, sååååå jäkla majsligt...


Dollar följer med mig,, och Glocken stannar hemma med husse och tränar på egna spår....


Men först alltså en liten flygtur ner till Ängelholm,, ser inte lika mycket fram emot just den upplevelsen....


Så jag hoppas vi skrivs igen....

Tack alla inblandade för en Superhelg....


Trevlig Arbetsvecka.......




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards