Direktlänk till inlägg 6 april 2017

Domedagen närmar sig.....🙈

Av Ia Weylandt - 6 april 2017 18:15

 

Den gångna veckan har väl varit lite sisådär....

Jag har sovit rackarns dåligt,,, mycket beroende på att jag har så inihelsefyrs ont i varenda led i kroppen...

Värst i armbågarna,,, men axlar och knäleder kommer inte långt efter...

 

I måndags kväll svullnade plötsligt höger pekfingerled upp så pass att jag inte kunde böja på fingret...

Se dunkade och värkte det i några minuter,,, eller Ja,,,det var nog närmare en kvart,,, och sen försvann det lika plötsligt som det kom...

Märkligt!!!

Ser så fram emot min sjukgymnastik nästa vecka,,, hoppas få övningar som tar bort allt det onda...

 

Men skit i det nu....

 

Måndagskvällen spenderade Glock och jag i fårhagen på Ekeby Säteri...

Dom 2 små lammungarna är så jäkla bedårande söta,, så man kan stå där hur länge som helst och bara njuta av hur dom skuttar och far runt och leker med varandra...

 

Men till sist var vi ju tvungna och slita oss, och göra det vi kom dit för,,,

nämligen Valla får...

 

Tycker även denna kväll att vi skötte oss med den äran,,, jag och den Älskade Sheriffen...

Fortsatt väldigt lugna, mjuka fina starter i fösningen,,, däremot var flankerna lite sämre,,, men jag tror jag vet vad det beror på...

 

Häftigt att vi höll på ända tills klockan 20 på kvällen,,, och då var det fortfarande ljust...

Älskar det!!!

Däremot blev det så inihelsikes kallt,,, så vi som inte vallade stod utanför och skakade tänder,,,

inne i själva fårhagen blir man dock mer än varm...

 

Turligt nog hade jag en filt i bilen som jag svepte in mig själv i mellan passen,,,

Men sen så fick jag så dåligt samvete för min lilla hund,,, tänk om prinsen också blev frussen,,,,

(jag ÄR larvig, jag vet😊)

 

Iallafall, så offrade jag filten, och svepte in Glorre i den istället...

Uppskattades "sådär"

Men jag kände mig nöjd🎈


På tisdagen stod det frispår på menyn...

 

Jag gick ut ett 638 m (fågelvägen) långt frispår, och försökte få till så mycket blandad terräng som det bara gick...


Skogarna runt oss är Toppen på det viset,,, att det man vill ha,,, det kan man få...

Även om det mesta är som bilden nedan,,, fin trolig tallskog med vitmossa...

 

Men detta spår drog jag även genom det som jag tror kallas för "Posh"

 

Starkt doftande växter på lite sankmarkigt underlag...

 

Vidare så tätande skogen på....

 

För att en liten bit, bli väldigt tät,,,,

 

Innan jag gjorde en station, och satte mig för att invänta vår Underbara Sheriff...

 


Det blåste som faan,, så vi valde att ge spåret en liggtid på 30 min,,, och jag säger bara,,,

Tack Som Faan för Facebook!!!!

Hur fördrev man vänetid inna FB fanns, undrar jag???

 

Men till slut var det dags att släppa på,,, och jag behövde inye vänta länge innan det snabba Glocken visade sig...

 

Duktiga, Duktiga hund....

Han känns just nu som tåget själv....

 

När Glock var inne hos mig, hämtade Thomas Dollar från bilen för att han skulle få vara med och vänta in Glock's och min återkomst till A-stationen...

Men tjoff,,, sa det bara,,, så drog Dollar iväg som en avlöning,,, och mötte upp Glock och mig ute på 500 meter...

Alltså,,, Dollar känns riktigt jäkla fräsch just nu,,, 

Älskade SuperHjälte❤️

 

Det var en nöjd fyrklöver🍀 som återvände till Sjövreten, och ägnade resten av kvällen åt hästarna...

 

Natten mellan tisdag och onsdag, sov jag inte många minuter vad det kändes som...

Kollade klockan sista gången 04.34,,, men sen slumrade jag nog till en liten stund iallafall,,, för jag hade inte svarat när Thompa sa HejDå strax efter 5,,,

däremot vaknade jag vid 6-tiden och hade så jävla ont i svankryggen,,, så det gick bara inte att ligga kvar i sängen...

 

Så trots att jag var så jäkla trött så jag bara ville lägga mig ner och grina,,, så klädde jag på mig och gick en Underbart skön prommis runt vår sjö...

 

Och den rundan är såååå jävla vacker,,, och tar ungefär 2 timmar nu när jag gick lite saktare än vanligt...

Många fina strandhugg efter vägen,,, där hundarna förväntansfullt väntar på att jag ska kasta i en pinne så att dom får bada...

   

Men jag tycker det är för kallt ännu,,, så inga pinnar kastades,,, utan dom bara plaskade runt lite med tassarna, medans jag njutningsfullt stod brevid och tittade på....

 

Och sen åkte "Bror Duktig" och jobbade,,, 

Jag ringde Thomas på vägen hem, och sa att jag var så jäkla trött, så jag skulle gå raka vägen i säng, Pch att han fick ta hand om allting...

Och det gjorde han också💖

 

Jag och KlonkanBoy låg och halvsov hela kvällen, med undantag för när husse var ute med dom...

 

Husse fixade också onsdagsmiddag alldeles själv med hjälp av "KARA" på Kara's pizzeria i Åkers😝

 

Dollar mösade också runt med oss i sängen,,, men han ligger inte lika nära som Glockisen...

 


Så ikväll jar jag väl varit förhållandevis pigg och utvilad,,, om det nu inte vore för min onda kropp, som gör så att det mesta är ganska så tungrott...

 

Vi gick ut här hemma och körde lydnad på kvällskvisten...

 

Ibland känns det som om vi går över ån efter vatten när vi åker till Strängnäs BK och tränar...

För allt vi behöver finns ju här,,, det är bara stegen vi saknar,,, och det är ju inte som på SSBK,,, då man kunde åka och träna för att få  störning från andra,,, 

Då har vi bättre störning här hemma...

 

För bäst som vi tränade, så upptäckte hästarna, som stod allra, allra längst bort i hagen att vi var där...

Och Jävlar i havet, i vilken fart dom kom galopperandes...

 

Marken vibrerade när min mammuth kom farandes, tätt följd av den lite lättare Lovan❤️❤️

Glock rörde inte en min när dom kom,,,,

 

Och det blev en ganska så närågende störning på hoppet,,, som inte rörde den lille Sheriffen i ryggen....

 

Lille Glorius lydnad känns väldigt stabil just nu❤️❤️❤️

 

Och självklart blev det lite mammuthgos därute i hagen...

 

Otroligt kelen kille💕💕💕💕💕

 

Nu väntar en spännande helg!!!

På lördag eftermiddag packar vi in oss i bilen och beger oss ner till Götene för att testa lyckan i Högre rapport...

Otroligt Roligt och Pirrigt...!!!!

Och som jag skrivit,,, så känns han SuperFin i alla delar,,, rapporten,,, uppletandet,,, och lydnaden...

Men rapport är rapport,,, och det är mycket som ska stämma på en och samma dag...

 

Men hur som helst så ska det bli kul att komma ut och tävla igen efter närmare ett års uppehåll då annat kommit emellan,,, (som gårdsköp, tex)😆

Jag hade först bokat in oss på hotell,,, men sen fick vi chansen att sova över i Götene BK's klubbstuga,,, och trots att hotell kanske är liiiiiite bekvämare,,, så känns det skönt att vara på på plats,,, 💪

 

Sen kom även Sheriffen med på Södertäljes Elitspår helgen efter påsk...

Toppen att få komma ut och förhoppningsvis skaffa lite tävlingsrutin...

Den tävlingen är dessutom rena rama släkträffen, då även en Dollardotter, och en halvbror till Glock finns med på startlistan...

Ska bli såååååå kul🎈🌟💪🍀

 

Så nu avslutar jag med en "peppbild" inför helgens spännande äventyr...

 

Jag har gjort en grej av att önska dom tävlande i vår Rapportgrupp LYCKA TILL ,,,, med hjälp av Härliga skrytbilder från SuperDollarns glansdagar....🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆

Syftet är att peppa,,, men vissa kanske det stör!!!

Vadvet jag???

Men för egen del så blir jag iallafall tokpeppad och supertaggad av andras framgångar🏋

 

Så SuperTrevlig Helg nu, alla Underbara!!!!!


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards