Direktlänk till inlägg 23 april 2017

Det går bra nu.....

Av Ia Weylandt - 23 april 2017 18:00

 

Ja, det går Verkligen bra nu.....!!!!

Elitspårsdebuten var över efter fjärde pinnen i spåret....😥

Och visst var första känslan Besvikelse,,, men sen när man har landat,,, så försöker man istället tänka på det som var bra....

 

Bra var att han gjorde ett superfint upptag...

Superfint,,, trots att han gick åt fel håll,,, men han gjorde det jäkligt snyggt😁

Har ju haft lite problem med han som i allt annat har så förbaskat bråttom,,, och liksom bara vräker sig ut i rutan i värsta rapporttempot....

Men imorse jobbade han sig lugnt och metodiskt framåt i rutan,,, hittade spåret,,, men drog som sagt åt fel håll....

 

Sen spårade han riktigt bra dom första fyra pinnarna tills dom kom ut på ett kalhygge...

Plötsligt tvärnitade Glock och förvandlades till en staty,,,

Thomas stannade ju förståss också,,, och först såg han dom inte,,, men han hörde dom...

Glock försökte spåra vidare,,, men slog på en ny tvärnit,,, och då inte bara hörde Thomas dom,,,

utan han såg 4:a små vildsvinsbebisar dra iväg framför dom...

 

Glock började sen spåra igen,,, spårade och spårade,,, men Thomas insåg snart att dom inte var på spåret,,, för det kom inga pinnar...

 

Thompa ringde då mig och hade ingen aning om var dom var någonstans...

Jag och spårläggaren/mottagaren letade i 40 minuter,, sen ringde Thompa och sa att han tagit sig fram till Nykvarns Hundhall,, ca 5 km från spåret...

 

Skön känsla när jag hoppade in i bilen och kunde åka och fiska upp mina duktiga killar...

 

Och som sagt,,, första känslan var besvikelse,,, hade så gärnet velat gå in och köra lydnaden för att se hur den låg till.

Det var ju 1 år sen sist han gjorde en tävlingslydnad,,, men så blev det inte idag,,, 

Och Grejjen är att det inte känns som hela världen...

 

Glock är så jäkla ung,,, det känns som om vi sköter oss rätt och tar hand om honom på Bästa sätt, så har vi så många roliga år kvar framför oss...

Och han är ganska barnslig,,, det är så mycket Glädje och rackartyg i honom,,, så jag tror och hoppas att om vi har tålamodet att låta honom vara ung, vild och vacker,,, så kommer det bli riktigt bra i slutändan...

Älskade Underbara lille Sheriffen❤️❤️

 

 

Annars så har helgen varit bra...

Lördagen inleddes med att vi åkte till Södertälje BK och körde lydnad,,, och sen blev det ett besök på den Fantastiska butiken Granngården i Södertälje....

Där kan man verkligen göra av med pengar,,, för där finns Allt man vill ha som bonde...😎

 

Hebbe fick en ny grimma,,, och lilla Lova fick sitt första träns...

 

Lova såg plötsligt så vuxen ut...

Och Hebbe,,, min Vackra Mammuth,,, han är verkligen stor...

Jag köpte den största storleken på grimma som finns,, och den är på gnällen för liten....

 

Sadelkammaren börjar bli riktigt välfylld och ombonad...


Thompa,,, min alldeles egna cowboy,,, stack sen ut på tur med Mammuth...

   

My name is Macahan,,,, Zeb Macahan😂😂😂😂

 

Alltså,,, han är så läcker i sina gamla ridbyxor med att par slitna chaps över....🙈

 

Så härligt att se min vackra mammuth när han efter Varje ridpass,,, slänger sig i backen och rullar runt...

 

Och trots sin Stora mage,,, så är han förvånatsvärt smidig,, och rullar från sida till sida flera gånger om....

 

Idag,,, då,,, så fick vi ju helt oväntat en hel dag över...

Glock fick startnummer 1,,, så vi var ju hemma vid 9-tiden igen....

Och då gick jag faktiskt och la mig i sängen och sov i ett par timmar...

För det här har varit en såndär helg igen,,, då jag verkar kunna sova hur mycket som helst...

 

Och det är ju lite trist,,, men kanske samtidigt välbehövligt,,, men inte så kul för min sambo....

I fredags somnade innan middagen......

Vi skulle käka italiensk plockmat,,, och jag hade förberett allt, och satte mig bara ner en liten stund i soffan för att invänta Thompa som bastade...

Men när han kom upp från bastun, sov jag som en stock...

Han väckte mig, och jag åt väl en liten bit melon och lite prosciutto, men sen somnade jag om igen...😴💤

 

Igårkväll hann jag inte ens börja med maten,,, utan somnade innan,,, så Thompan fick grilla sin egen hamburgare,, 🍔 och fritera sina egna pommes🍟 och sen käka själv medans jag snarkade sött😴💤😴💤

Nä,,, man ligger väl inte på plus på "varabrasambolistan" just nu😳

 

Kvällens Tacos MÅSTE jag hinna äta innan jag somnar😜

 

Iallafall, så var det skönt att sova ett par timmar när vi kom hem igen imorse,,,

för resten av dagen har varit ganska energifull...

 

Glock kom och väckte mig genom att släppa en boll i huvudet på mig,,, och då kände jag att han behövde lite lek..

Så vi gick ut och bara lekte och hade skitkul❤️

Thompa kom ut efter en stund och körde några lydnadsmoment,, som såg så jäkla fina ut,,, så det högg i hjärtat,,, att dom inte fick chansen idag att visa upp dom...

 

Sen blev det gårdsfix...

Thompa fortsatte arbetet med att försöka jämna till lydnadsplanen,,, och sladdade även ridvolten och rundkorallen...


Jag satte fart med att vårstäda altanen...

 

Ser fram emot många, långa, varma mysiga kvällar på den...

Underbart att sitta där och blicka ut över Hebbe och Lova som fridfullt betar nedanför...

 

Förhoppningsvis blir det grilldebut på riktigt till Valborg...

Om några är sugna på att komma hit å fira in våren med oss,,, så hojta till....


Framåt eftmiddagen drog vi till skogs för Rapportträning...

Det blev ju liksom chans till ett extra pass nu eftersom spåret sket sig...

Och måste ju säga att Sheriffen fortsätter gå från klarhet till klarhet....

 

Så kul!!!

 

Och kan man inte glädjas åt sina egna tävlingsresultat,,, så får man ju glädjas åt andras...

Stoort SuperGrattis till Dollardottern Da Vinci som tog Cert i spår idag...🎈


 

PappaD och vi är stolta som Tuppar❤️

 

Nu väntar en vecka i svält...😬

Närå,,, så farligt är det inte...

Men jag har verkligen inspirerats av min sambo som bara genom att byta ut lunchen mot KESO gått ner 10 kg på drygt 1 månad....

Och då ska man veta att han inte rör sig ens hälften så mycket som jag....

 

Så nu jäklar blir det KESO på längden, bredden och tvåren under veckan som kommer...

 

Vår Vackra Sheriff känns lite trött efter en lång dag...

Älskar att se honom ligga därute och sova skönt i skuggan...

 


Nu står det som jag skrev tidigare vallning på schemat, mån, ons, tors veckan som kommer....

Tisdagen blir det rapport,,, och fredag blir vilodag,,,, sen väntar nya spännande äventyr...

 

På återhörande👂

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards