Direktlänk till inlägg 19 november 2017

Bra Lördag 👍 Dålig Söndag 👎

Av Ia Weylandt - 19 november 2017 17:30

 

HaHa,,,

ja, jäklar vilken god mat vi ätit i helgen...

Tur ljuset i kylskåpet finns😂 när mörkret tagit sitt deprimerande grepp över oss...

 

I fredags gjorde jag en egen variant av hummertacosen, som vi ätit varje helg sen vårt tema var Japan.

Det är det jag tycker är det roligaste med att följa recept,,,

att testa och utveckla, och skapa min egen variant.

Nu tog jag med mig många av smakerna,,, men använder räkor istället för hummer,,, det blir lite för dyrt att laborera med hummer varenda helg💸


Fredagens anrättning tyckte jag smakade Super😋

 

Lördagen då, inleddes med att Thompa stack iväg en snabbis bara ut i skogen med hundarna,,,

 

....... allt medans jag gjorde matsäck, och packade rapportryggorna...

 

Strax efter 9 satte vi oss i bilen, och åkte iväg till dagens samlingsplats...

4:a tappra ekipage var vi som trotsade regnet denna novemberlördag...

 

Klonkan förbereds på A-stationen...

 


För oss blev det en ToppenBra träning...

Glock gick som sista hund på första skicket,,, och han satt verkligen och tokvibrerade vid trädet, när de andra hundarna började skickas...

 

Tokladdad som bara den,,, ”rann” han liksom iväg från mig på framföringen,,, så jag fick tillfälle att korrigera honom a la Vem-tipset....

Shit va sur han blir,,, men det har effekt👊

 

Vi gjorde en förflyttning ut till C,, och ställde oss för att förväntansfullt invänta våra fina hundar....

 

Glada gubbar på C...

 


KlonkanPlonkan inne på C...

 

Sen gick han som första hund från C-A,,, och gick iväg som en kulspruta🚀🚀

Sååå Jäkla nöjda över att det funkar nu förtiden,,,, peppar, peppar... ✊️

 

Däremot var det lite sisådär med förlängningssträckorna...

Nog för att han springer,,, men han kom inte in rätt på något av skicken...

Från A-C kom han helt snett, och var påväg förbi hela stationen...

 

Verkar som vintern ska ägnas mycket åt frispårsträning...

Och det gör ju inget,,, för det är något utav det roligaste att träna tycker jag...


Nöjda och glada över alla hundarna, vände vi tillbaka till A igen...

Och ÄN nöjdare blev vi, när vi på tillbakavägen mötte ett äldre par med en liten bjäbbig hund...

Dom var ute för att plocka svamp, och hade hamnat på första parkett därute,,, och sett våra hundar springa förbi...

Och dom var superimpade över våra hundars fokus framåt,,, inte en enda av dom hade så mycket som kastat en blick på åskådarna...

Sååå jäkla bra👏👏👏👏

 

Och trots både regn och lite hagel,,, så blev det såklart en fikastund efteråt...

 


Ser ni Sheriffen????

 

Han tyckte inte om regnet, utan kröp in och la sig under en gran🌲

Älskade lilla gullefjun❤️

 

Blöta, frusna,,, men jäkligt nöjda, återvände vi hem till Sjövreten igen,,,

Och där minsann sken solen från en klarblå himmel...

 

Det känns faktiskt som att solen Alltid skiner i vår lilla håla ☀️☀️☀️

 


Jag ville hinna iväg till vallhagen innan det blev mörkt,,,

Så jag gick bara in och bytte mina blöta kläder mot torra,,, och sen drog Glock och jag iväg till Stora Trana.

 

Det blev ett bra pass,,, 

 

Även om jag märker att jag skärper mig mer när vallfröken är med☺️

Visst är lammen Magiskt söta😍

 


Det var en något smutsig Sheriff som återvände från vallhagen....

 

ÄLSKAR verkligen campingduschen....

 

Vad skulle vi göra utan den???


SuperDollar var medans vi var borta,,, med och hjälpte husse att sköta om hästarna...

 


Efter en härlig dag med myrket utevistelse, smakade det verkligen smaskens med en Irish Coffie innan middagen...

 

Älskar Irish...

 

Och vilket jäkla käk vi åt...

- Det Bästa jag ätit på 2000 år,,, var Thompas kommentar efteråt...

Det får man väl ändå ta som en komplimang... 😋

Rätten bestod av marinerad dovhjortsfile med potatisgratäng och goda tillbehör...

Marinaden, som var ett tips från Adelsöhelgen tidigare i våras,,, gjorde så att köttet bara smalt i munnen...

Alltså det var såååå jäkla Supergott....

 

Sheriffen såg vi inte röken av under hela kvällen....

 

Han var nog supernöjd med sin dag,,, och såg fram emot en lika fin söndag...

 

Men Tji fick vi alla😕

Eller,,, SuperDollar ligger nog skitanöjd med dagen just nu....

 

Jag vaknade jättetidigt imorse...

Vi snackar 03.48,,,, och kunde absolut inte somna om...

Vid sextiden gick jag en mörk prommis med hundarna runt i våra egna hagar.

Och vid sju,,, när det började ljusna någotsånär,,, så stack jag iväg och la ut 2 spår.

Ett 1460 meters till Glock,,, och ett något kortare,,, 399 meters till Dollar...

 

Hem och käkade en riktigt gofrulle,, och sen drog vi till skogs igen för att släppa på...

Tog ut hundarna ur bilen för att rasta,,, och ser en Glock som som hoppar på 3 ben 😩

 

Attans, Jävla Skit, alltså😭

Nu är det nog inget värre än en sträckning bak...

Han linkade lite direkt när han kom ur bilen,,, men det försvann lika snabbt när han blev uppvärmd...

 

Men vi tar ju såklart det säkra, före det osäkra...

Så inget spårande för Sheriffen denna söndagsmorgon...

 

Däremot, fick istället Dollar ta Klonkans spår,,,

Något han gjorde med den äran...

 


Glock fick finna sig i att titta på,,,

Vilket han avundsjukt gjorde under högljudda protester....

 


Duktigaste Dollarn,,, gick nog sitt längsta och svåraste spår på väldigt länge,, eftersom det egentligen var menat åt Glock...

3 spetsvinklar,,, många 90 graders,,, och mycket terrängskiften...

Men alla 7 pinnar in...

 

Duktiga, Duktiga D....

 

Trots att Klonkan inte fick spåra,,, så fick han dela den överblivna korven med brollan efteråt....

 

Kanske inte direkt va Klonkan hoppats på....


Hem istället,,, och kastade hundarna på vibbplattan....

Dollar som Älskar vibben Fick såklart börja...

 

Vi har gjort iordning ett mysigt vibbrum på nedersta våningen,,, med härligt harmoniskt avslappnande ljus...

Om jag ser lite barbamamma aktig ut,,, så kan det bero på att jag sitter i en skön Saccosäck brevid😆

 

KnockeBoy,,, slappnar inte av riktigt lika bra till att börja med när vi lägger honom på vibben...

 

Men jag ser liksom hur han börjar slappna av mer och mer,,,, , 

 

,,, men han kämpar emot av någon anledning,,,,,,

 

Tillslut,,, somnar han nästan upprätt,,,,

 

,,,, innan han tillslut släpper efter, och toksomnar på vibbplattan, som masserar hans vackra lilla kropp....

 


Så vad gör man då en söndag,,, när man inte kan träna hund????

 

Jo,,, Thompa stack ut och red,,, och jag satte igång med att storstäda huset....

Inte bara damma och dammsuga,,, utan röjde lådor,,,garderober och bytte lakan...

 

Längtar efter att få gå å sova ikväll....

Magiskt med rena, grusfria lakarn😁

 

Hundarna så uttråkade som synes,,, så det såg ut som om dom höll på att dööööö av tristess....

 

Jag putsade alla priser,,, och njöt och mindes tillbaka på Klonkans Fantastiska tävlingsår...

 

Älskar rosetter,,, och Glock drog hem några under året....

 

Dollarns samling är liiite mera sparsam,,,

 

Å andra sidan har Knocke fortfarande lite att leva upp till innan han hamnar på Dollars nivå,,,

oavsett mängden rosetter...

 

En uttråkad Sheriff, terroriserade mig under hela städningen med att komma med leksaker som inviterade till lek....

 

Dollar är lite mer självroande....

 


Det har blivit några korta rastningspromenader under dagen...

Men det är allt hundarna fått göra denna trista söndag...

 

Knocke har vi lagt på en av BackOnTrack bäddarna han vann i Göteborg...

 

Det gillade han en stund,,, men sen kröp han upp och mösade i husses trygga famn....


Känner faktiskt ingen större oro över Sheriffen,,, inte konstigt att en hund som går All In i precis allt han gör får lite blessyrer ibland...

Det kan ha kommit från rapporten igår,,, men jag tror mer på att det hände i vallhagen...

 

Viktigast är ju nu, att vi tvingar honom att ta det lugnt i ett  par dagar,,,

ska man tänka positivt,,, så är den Bästa tiden för det just nu...

 

Nu väntar en spännande arbetsvecka,, jag har ju en jäklans massa nya kunder att besöka,,, och Älskar det...

Ser också med spänning fram emot nästa helg....

 

Ha nu en bra söndagskväll...

  

Klonkan mysar med husse❤️❤️❤️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards