Alla inlägg den 2 mars 2017

Av Ia Weylandt - 2 mars 2017 19:45

 

MARS!!!!

Jag Älskar månaden mars!!!

Mars är ju faktiskt en "vårmånad" ,, och även om man vet att det kan komma bakslag,,, så brukar dom iallafall vara kortvariga...

Hoppas på det iår också...

 

Men det Bästa med Mars,,, är ändåmatt klockan kommer att ställas om till sommartid...

Snart, snart har vi ljuset här på riktigt...

Men faktiskt redan nu hinner vi vara ute längre och längre på kvällarna..

 


Tidigare i veckan fick jag Strängnäs blivande tävlingssträcka i rapport visad för mig...

Det kommer förhoppningsvis bli bra,,, det återstår mycket jobb med att ta med en motorsåg ut och röja på sina ställen,,, men nu finns det iallafall en potentiell sträcka,,, sen får vi sköta röjningen lite peu om peu...

 

Och vilken fantastiskt markägare alltså,,, man tror inte det är sant...

Dels att vi faktiskt FÅR röja,,, visserligen är det bara sly och skit som ligger på marken,,, men ändå...

Sen hade jag betonat vikten av hur viktigt det är att det går att parkera många bilar i närheten av A-stationen,, och blev först lite förskräckt när jag kom dit, och det bara var en liten ficka med plats för 2, möjligtvis 3 bilar..

Men se även det var fixat,,, för bara vi sa till innan så att hästarna flyttades till en annan hage,,, så kunde vi utnyttja hela stora hästhagen att parkera på...

 

Jag säger då det,,, vilka människor det finns!!!

För jag måste bara berätta en fantastisk sak, som han som visade mig marken berättade...

Han hade lagt spår i deras marker,,, och när dom satt där och väntade, så kom markägarens fru ut för att hon hade tänkt jaga i området...

Men när hon hörde att dom tänkte spåra,,, så bara sa hon,,, spåra ni,,, jag kan jaga nån annanstans...

 

Är dom på sant liksom????

 

Torsdagskvällen har vi spenderat i Nykvarns fina Hundhall...

 

Och jäklarS vilken fin lydnad han gjorde den lilla Sheriffen❤️❤️❤️

 

Man skulle ju kunna tro att vissa moment som inte kunnat utföras så mycket under vintern skulle vara lite ringrostiga....

Tex framåtsändandet...

Men det var superfint....

 


Det är så härligt att hyra en timma sådär,,, för först får Glock komma ut och köra några moment...

Och sen får han vila lite,,, och då får Dollar komma ut och ha lite kul...

 

Och om Glock vilar eller inet vet jag inte,,, han sitter ganska så på helspänn medans Dollar lyder...

 


Och sen får Klonkan köra några moment igen...

Krypet är sååååååååå fint...

 

Skönt att han numer får hoppa 10 cm lägre,,, inte för att det var några problem på 85cm,,, men jag tänker framtid och slitage...

 


Vill lägga mycket krut på stegen,,, som Glock precis som allt annat vill springa liiiite för fort💨💨 över...

 

Nu tyckte vi att brädorna i stegen satt lite för löst för att vi ville släppa upp honom på den...

MEN,,, som den Byggare Bob, jag är,,, så hade jag ju naturligtvis ett litet verktygsset i bilen...

 

Alltid Redo,,, liksom....

 

Så Thompa kunde skruva fast alla lösa plankor....

  

Och sen fick Glock gå över den massor med gånger,,, och faktiskt drogs tempot ner efter en stund, och alla steg fick känningar av hans små fina tassar...

 

Hör många som säger att deras hundar tycker stegen är så jäkla rolig så att dom springer över den...

I Glock's fall tror jag att han springer över för att han tycker det är lite läskigt, och snabbt vill få den avklarad...

Så det var Toppen att kunna gå över om och om igen,, och se hur han blev tryggare och tryggare❤️🎈❤️🎈❤️


Dollar fick komma ut ännu ett varv och leka lite...

 

Och sen lekte vi runt en stund runt alla fyra...

 

La Familaia,,, marscherar mot spegeln...

 

Poserar...

 

Vi avslutade med en platsliggning med skott,,,  i form av att Thompa slog två brädor från hopphindret mot varandra,, 

Det blev riktigt snärtiga pistolskott...

 

Och sen blev det lek och bus igen......

 

En Mycket Lyckad Kväll🎈

 

På det stora hela har det varit en bra vecka,,, har fortfarande vansinnigt ont i kroppen, sover dåligt,, är trött och lite nedstämd,,, men nu är läkartid bokad tills nästa vecka, och naprapaten forsätter knåda mina kroppsdelar...

 

Nedstämdheten fick sig en extra knuff utav en mycket tragisk händelse i veckan...

När jag och Glock började valla i Augusti-16, hamnade vi i en grupp med ytterligare 4 härliga, nyfikna SuperMysiga tjejjer.

Och sen dess har vi liksom hållit ihop...

Vi har suttit där i fårhagen,,, hela hösten,, hela vintern,,, man har pratat, skrattat,,, sett sin egen och dom andras hundar göra enorma framsteg...

 

När vi vallade sist,,, saknades en av oss,, och vi fick reda på att hon under lördagskvällen drabbats av en stroke,, och att det var ganska allvarligt...

Och några dagar senare fick vi beskedet att hon blivit en ängel....

Alltså,, det är så fruktansvärt svårt att ta in...

Hon som var så full av liv,,, som hade så mycket framtidsplaner,,, som bara längtade till att hunden skulle ha åldern inne för att få börja tävla...

Man får perpektiv!!!

  


Imorgon är det fredag,,, och fredag betyder bastu,,, vilket känns extra efterlängtat just i detta nu,,, då vi av olika anledningar som jag inte orkar gå in på nu,,, endast hade 9 grader varmt i huset när vi kom hem från Nykvarn...

Så det är väl kan man säga lite lätt frusna fingrar som skriver detta...

 

På lördag morgon sticker jag till Adelsö för en tjejhelg i spårets,matens och vinets tecken...

Ser så fram emot,,, även om jag ju såklart som vanligt är lite orolig för att Thomas och Dollar ska svälta ihjäl i min frånvaro...

 

Så med det önskar jag Alla en Mycket Trevlih helg!!!🍀🎈🐾☀️🍷🐶

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards