Alla inlägg den 12 mars 2017

Av Ia Weylandt - 12 mars 2017 17:45

 

Ännu en härlig helg som börjar gå mot sitt slut...

Och vilka jäkla vårkänslor man haft dessa 2 fantastiskt fina dagar...

 

Däremot var fredagen en riktig jävla skitdag på ren svenska!

Usch va dåligt jag mådde,,,

jag drog direkt efter jobbet ut i min älskade skog, och bara gick och gick och gick...

När jag några timmar senare kom hem, var jag helt slut,,, och skulle bara lägga mig ner i fem sekunder och krama Glock..

Men toksomnade,,, 

 

Och sov i över en timma, då Thomas väckte mig och sa att bastun var lagom varm...

 

För mig är lagom varm, 60*,,, min pappa höll på att garva ihjäl sig när jag berättade det,, han tyckte knappast det var varmt nog för att få kallas bastu😆

Jag har tyckt det varit lagom😰,,, men denna fredagskväll var jag nog därinne i Max 5 minuter om ens det...

Tyckte det lät konstigt,,, det kändes svårt att andas,,, och obehaget att vara instängd, gjorde att det inte blev någon ro i kroppen...

Och just nu känner jag att jag aldrig mer vill basta igen någonsin....😔

Så gick det med det fredagsmyset☹️

 

Sen slocknade jag i soffan innan klockan slagit åtta,,,, så JA,,, det var en riktig skitfredag!!!!

 

Däremot sov jag som en jäkla stock hela natten,,, eller jag vaknade ju till och förflyttade mig mellan soffan och sängen,, men det kommer jag knappt ihåg,,,, för jag sov skitskönt ända till klockan var närmare 7 på lördagsmorgonen...

 

Och Jösses vilken vacker dag att vakna till....

Solen strålade från en klarblå himmel...

Jag tog hundarna med mig ut i skogen,,, medans Thompa fixade med hästar och får...

 

Klockan 10, skulle vi vara i Grödinge för rapportträning,,, och jag vägrade gå in emellan....

Jag och hundarna stannade ute på tomten och lekte fram tills det var dags för avfärd...

  

Thompa fick sköta packning av ryggsäckar och matsäckar...

 

Han packade också alla tekniska prylar...

Inte är väl rapport en materialsport????? 😝

 


A-stationen flödade av energirikt solljus☀️ och det var så mys att göra alla förberedelser inför dagens träning...

 

HejDå Världens Bästa Glock❤️❤️❤️

Kom snart tillbaka!!

  

Och visst kom han,,, vår Älskade lilla Sheriff...

I full fart kom han in och gick iväg på alla fyra skicken...

 

En riktigt bra träning, där jag bad om att få bli kommenderad med en massa skicka-kommandon på nedräkningen..

Detta pga att jag märkt att den lille Sherrifskin gärna går på TL's kommando...

Nu satt han och ryckte till varje gång han hörde ordet "skicka",,, men han satt kvar tills han hörde mitt väsande

"Maaaaaarsch"

 

Alla 6 hundar skötte sig toppen denna vackra lördagsförmiddag...

 

Blir lika glad varje gång han väljer att lägga sig i bädden istället för direkt på den kalla marken...

Fina Goa lilla hund,, som är så jäkla bra på att koppla av mellan skicken...

 


När Glock gått iväg på sitt fjärde,,, hämtade jag Dollar,,, 

Och nog tusan ser han sugen ut, där han står och tittar längtansfullt när hund efter hund skickas iväg...

 

Fast ärligt talat,,, så tror jag inte han är så supersugen...

Inte på dom längderna iallafall...

 

 Mackorna smakade ljuvligt i solen efter avslutad träning....

 


Och när fikat låg i magsäcken istället för ryggsäcken,,, vallade vi en uppletanderuta...

Jag lekte tävlingsledare,,, så Thompa fick styra både Dollar och Glock...

Fina, Fina SuperDollar,,, han är så jävla taggad när han startar,,, men sen märker man ganska snabbt att orken,,, och säkert även lite motivation och vilja inte riktigt finns längre..

 

2 föremål plockade han snabbt,,,, men sen gick det väldigt trögt i tempot,,, så när han fick det tredje,,, blev det massor av belöning, och inget mer letande....

 

Glock startade vi sist,,, och gjorde fyra korridorer,,, där jag sprang ut med ett föremål i taget...

Vill försöka få till raka skick där han inte bara tokspringer i början...

Han gjorde det riktigt bra...

 

Men shit va trött jag var efteråt, efter att ha sprungit fram och tillbaka....

Försökte se det positivt eftersom jag bestämt mig för att dricka en kaloririk Irish coffie när jag kom hem,,, allt för att försöka hålla mig vaken över Mellon....

Det fick sådär,,, kan jag redan nu avslöja....

 

Nöjda med dagen, anlände vi efter ett stop på Granngården i Södertälje, på Sjövreten strax före halv tre...

Då blev det gårsfirande för hela slanten...

 

Hästarna verkar ha fått enorma vårkänslor,,,, för jäklar va dom sprang runt och brallade och krumbuktade sig...

Lilla Lovas rodeouppvisning gäller det att passa sig för...

Vilka jävla brallar hon visade upp...

 

Thompa hämtade stora stenar för att förstärka övergången över "floden" som rinner genom hagen...

 

Och självklart är Bästa Herbert med på ett hörn och hjälper till...

Jag har tamejtusan aldrig träffat en mer social häst❤️


Och när Thompa sen går bort för att mata fåren,,, sätter Hebbe efter honom i full fart,,, tätt följ av lilla Lova...

 

Det är ett Underbart skådespel att beskåda...

 

Och som belöning får dom ju varsin hötuss,,, och den verkar så jäkla mycket godare än det hö, som dom har fri tillgång till, fast det är samma...

 

Tror det bara blivit en mysig Hebbegrej....

 


Thompa stack sen iväg ut på ridtur på Hebbe, med Lova som handhäst,,, Dollar följde också med...

Och jag och Glock passade på att valla lite...

 

Fåren skulle ju ha åkt hem som idag,,, men dom blir kvar i 2 veckor till,,, så då tänkte jag att det är lika bra att passa på,,, och det gick faktiskt bättre än vanligt...

Dom kanske känner på sig att det är att föredra att bo här, och därför försöker sköta sig,,, för när dom kommer hem är det s***t som gäller...😔

 

Och sen satt vi ute och njöt av den sista solen...

Lekte med hundarna,,,,

 

Och verkligen njööööt av den vackra utsikten,,, då vi blickade ut över Älskade Hobbe husvagn,,, och hästarnas strosande i hagen,,, samtidigt som hundarna lekte runt....

 

Det var då jag verkligen kände vilken livskvalité det är att bo såhär....

Magiskt!!!

 

Men tillslut började det bli lite kallt när solen gick ner bakom trädtopparna, så då gick vi in...

Hundarna fick varsitt ben att snaska på...

   

Och jag skulle ju ha snaskat på en uppiggande Irish,,, men återigen var jag inte sugen,,,🙄

Så det resulterade i att jag såg en halv låt på Mellon,,, och sen snarkade jag högt i soffan😴😴

JaJa,,, vem bryr sig egentligen om Mellon??? 


Vaknade även imorse och kände mig härligt utvilad...

Stack iväg med D&G på en 2 timmar lång härlig prommis...

Jag har märkt att ju mer jag rör mig,,, desto mindre ont har jag i kroppen under dagen...

Det är som om den mår bra av att värmas upp ordentligt på morgonen,,, får helt enkelt börja gå upp en timma tidigare i veckorna för att hinna ut i skogen i 2 timmar innan jag börjar jobba...

 

Thomas gick ut och tog hand om gårdens övriga djur,,,,

Och vi som känt att hästarna inte använder sin ligghall,,, blev glatt överraskade imorse när Thompa kom ner,,, och finner dom båda liggandes i den....

 

Hebbe, min Vackra Mammuth, reste sig dock fortare än fortast,,, verkade nästan lite förnärmad att Thompa tog han på bar gärning....😁

 


Efter en mycket god, och mycket lååååång frukost,,, begav vi oss ut i skogen för frispårsträning...

 

Jag gick ut ett ca 700 meter långt spår,,, och satte mig ner för att invänta Glock...

Bara hunden som saknas!!!

 


Efter ca 30 minuter började det spraka i GPS'n,,,, och meddelandet om att "Glock har ståndskall" betyder att dom börjat röra på sig där nere på A...

 

Och mycket riktigt så ser jag snart vår härliga lilla hund komma farandes genom den vackra skogen...

 

Underbara fina Sheriffen...

Vi lekte runt en stund,,, och sen skickade jag tillbaka honom till Thomas på A...

 


Sen gick jag tillbaka och gjorde en ny station, ca 200 meter från A,,, och Thompa skickade först Glock,,, och sen Dollar efter på rulle....

 

Älskade, Älskade Dollar såg så lycklig ut när han i sakta mak, mer likt en gunghäst,,, kom gungandes in på stationen,,, och belönades med ett härligt smörgåsbord bestående av kyckligfile, kalvfile och köttbullar...

 

Vi var en lycklig trio som tog oss tillbaka till husse....

Glock känns SuperFin,,, så boende är bokat till första beräknad start...

Nu måste vi bara få till lite bra lydnadsträning också....

 

Hem och duscha och svida om och fara iväg på 6-års kalas...

Thompas Superhärliga barnbarn firade sin sjätte födelsedag Spidermans tecken....

 

En supertrevlig eftermiddag med mysiga människor....

 

Hemma igen,,, tog T en ridtur,,, och jag en skogstur med hundarna...

Sen blev det fodring och mockning innan vi nu har gått in för att njuta av helgens sista timmar...

 

För mig väntar nu en Konferansvecka,,,, och är ju som vanligt superorolig för hur mina sambos ska överleva utan mig....

Hundarna verkar lika nöjda med helgen som vi....

Så därför önskar jag alla underbara en bra vecka☀️🍀🌟

  


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards