Alla inlägg den 30 mars 2017

Av Ia Weylandt - 30 mars 2017 18:15

 

Jamen tusan vilket svajjigt uppochner väder vi har...

Svårt att klä sig rätt när man ena dagen står och myser i T-tröja,,, och sen dagen efter håller på att frysa ihjäl trots långkalsonger...

Burr...

 

Men skitsaksamma, så länge det är ljust på kvällarna☀️

Nu kan man vara ute till halv åtta på kvällarna,,, och hinner därför med så mycket mer bra saker även i veckorna...

Love It❣

 

 Men Glock's och min vecka började i fårhagen på Ekeby Säteri..

Och dit hade storken kommit några dagar tidigare med dom allra ljuvligaste små varelser som jag skådat...

Alltså Fy Satan, så gulliga lammbäbisar är 💕💕💕

Ville kidnappa dom och ta med hem och gosa med i sängen,,, synd att dom växer upp och blir så fula som vuxna😳


När vi slitit oss från gullandet var det dags för våra duktiga hundar att koncentrera sig på dagens vallövningar...

Och jag säger bara den där Glock alltså,,, Magisk 💖 Var han denna kväll...

 

Jag vet att jag skrivit förut att jag åkt från vallhagen lite lätt euforisk av lycka över att det gått så bra....

Men jag tror inte jag ljuger om jag säger att detta var det Bästa vi gjort🍀    

För det vi har haft svårast för är starterna innan fösningen...

Glock,, som i allt annat han gör, är ju väldigt explosiv💥

Vilket har resulterat i att han har startat alldeles för snabbt och ryckigt...

 

Jag har ju tyckt att detta har varit lite tråkigt att träna,,, för självklart är det roligare att träna flanker, som är mer fartfyllt,,, och som han dessutom har haft väldigt naturligt...

Men övning ger färdighet,,, för plötsligt var det som om polletten trillade ner,,, och jösses så bra han gjorde det denna Magiska kväll...


Och iochmed att han var så lugn och koncentrerad, så blev det även väldiga bra och snabba ligg utan en massa tjat...

Förlåt om jag kanske skryter som faan,,, men han var faktiskt Magisk,,, min lilla älskade Magiker💝

 

Och jag förundras lika mycket varje gång hur mycket vallningen tar på min lilla Magiker..

Nu körde vi 3 pass var,,, jag vet inte hur långa dom är,,, men tror dom 2 första var typ mellan 10-15 min, och det sista var kortare,,, och Glock var helt utslagen mellan passen....

 

För att inte tala om hur trött han var hela kvällen...

Han gick in och käkade middag när vi kom hem,,, men gick sen ut och la sig och toksov tills vi ropade in honom när mörkret föll...

Jag satt och tittade på honom genom köksfönstret,,, och han lyfte inte ens på huvudet på hela kvällen...

 

Älskade, Älskade Magiker💕🐾💕🐾💕🐾💕🐾


Inte riktigt lika Magiskt tycker jag att det är att jag börjar tro att vi inte bor ensamna i vårt hus😱

Men det känns inte så läskigt heller,,, för jag tror inte det är någon ond inneboende vi har👻

 

Det var inte länge sedan som jag vaknade en morgon och balkongdörren på övervåningen stod öppen...

Frågade Thompa om han öppnat,,, han svarade Nej,,, men jag tog honom inte riktigt på allvar,,, tänkte att han öppnat och glömt,,, det är så jävla varmt på övervåningen nu när solen legat på lite...

 

I tisdags morse stod dörren öppen igen....

 

Men inte bara det...

Dollars prishylla som står innanför dörren var flyttat på, så att priser och 2 tavlor ramlat i golvet och gått sönder...

 

Och det värsta av allt,,, var dom Mycket tydliga svarta fotspåren på vårt vita golv👣👣👣👣

 

Alltså,,, det är faktiskt lite läskigt,,,, men samtiditt känns det inte som om någon vill oss illa,,, för då borde hundarna låtit höra av sig,,, men ingen av dom har sagt ett endaste knyst...

hua🙈

 

Ska bli spännande och se om vi får fler nattliga besök...

 

Annars har det varit fokus på lydnad denna veckan...

En kväll spenderades på Strängnäs BK, där både Glock och Dollar fick lyda lite...

 

Tycker dom båda skötte sig fint...

 


Jag har förökt komma iväg på en 4km's PW varje kväll....

 

Det är verkligen som balsam för själen att få gå i raskt tempo i vår vackra omgivning,,, där det enda som hörs är fåglarnas kvitter och mitt flåsande...

 

Men vi kan också ha satt oss ner en stund och njutit av solen och utsikten...

 

Älskar bilden nedan på Dollar och Glock där dom sitter brevid varandra och tittar ut över vidderna❤️❤️

 


Dollar har fått spendera några kvällar på Vibben...

Tycker vid vissa tillfällen att han sett lite skruttig ut i sina rörelser...😔

 

Härligt då att han njuter av sina 15 minuters massage...❤️

 

Ikväll möttes Thompa och jag upp på Södertälje BK efter jobbet...

 

Där kördes Glock igenom hela högrelydnadsprogrammet,,, och det ser riktigt fint ut...

 

Fria följet är väl det som behöver mest träning...

Som jag skrev tidigare så är han ju så explosiv,,, så när det tex är "språng marsch" så är det som om all samlad koncentration pyser över,,, och han liksom exploderar💥 iväg,,, och då gäller det för Thompa att hänga med..

 

Hoppas verkligen att han får visa upp sin fina apportering på tävlingen,,, för den är Magisk på träning🌟

 

Även i Södertälje fick Dollar komma ut och leka lite lydnad,,,,

Och Ja,,, det finns ju många sätt att apportera en träapport😄

 

Stannade på vägen hem på Södertäljes skytteklubb och la en platsliggning med skott...

 

Även det såg fint ut,,, Glock lägger hakan i backen i och vickar inte så mycket som på ett öra när skotten avlossas...

 

Så nu är det torsdag kväll,,, och hela den härliga helgen ligger framför oss...

Och det bästa av allt,,,, inte ett endaste dugg inbokat,,,, njuter verkligen av att inte ha några tider att passa...

 

Många i träningsgruppen tävlar i helgen,,, så det blir ingen träning i den,,, och först tänkte jag försöka styra upp med lite andra ekipage i vår närhet,,, men sen kände vi att det är så skönt att ha en blank helg framför oss,,, så vi sticker ut och tränar själva...

 

Rapport, Frispår, Spår, uppletande och lydnad står på önskelistan,,, sen får vi se vad det blir av det hela...

Rida vill jag också göra,,, och så har vi som vanligt lite gårdsfix att pyssla med...

 

Nu Önskar Jag Alla jag känner och Tycker om, en Riktigt Trevlig helg!!!☀️🍀💖🐾

 

Älskar ljusa vita lakarn,,, tyvärr är dom inte så ljusa och fräscha här särskilt länge,,,,

Men vad gör det???

,,,, det är ju KUNGEN👑 Som skitar ner dom....

  

Älskade Kung Dollar 👑

Love You❣

 

Trevlig Helg☀️


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards