Alla inlägg den 9 mars 2017

Av Ia Weylandt - 9 mars 2017 19:00

 

Jösses vilken lång och seg vecka det varit....

Jag har hela veckan legat en dag före,,, och det är ju inte så jäkla kul att tro att det är onsdag, för att sen bli varse om att det bara är tisdag liksom....

 

Men nu är det iallafall Världens Bästa Torsdag,,, dan före dan,,, helgens aptitretare,,, eller som dom säger på radion... FörFredag....

 

Ser dock inte riktigt tjusningen av snöhelvetet som damp ner i början på veckan....

 

Visserligen tycker hundarna att det är kul,,, och jag brukar ju njuta när dom njuter,,,,

Men jag tror att om dom fick välja mellan snölek och spår,,, så skulle dom alla gånger välja spår..

Men dom är nog som min käre sambo,,, som Alltid kan hitta det positiva i Allting...

Mr Positive himself,,, tur att vi är olika...

 

Men jag får nog ändå lov att erkänna att kvällspromenaden blir hissnande vacker....

 

Likaså är det ganska så mysigt att mysa ner sig i soffan när mörkret faller utanför, och snön fortsätter att falla...

 


Vet ärligt talat faktiskt inte varför jag skriver,,, för inte tusan har det hänt mycket i veckan som gått...

Men det är ju liksom min grej att ändå göra en uppdatering innan helgen...

 

Nä, det mesta är sig likt...

Jag vaknar strax före 03 varenda jävla natt,,, 

 

Och sen ligger jag och snurrar, fram tills det är dags att kliva upp,,,, och då är jag så trött så min högsta och enda önskan är att få gå och lägga mig igen...

Jag sabbar ju inte bara min egen sömn,,, utan även stackars Thompa vaknar ju när jag snurrar runt och försöker hitta en sovställning som inte gör ont...

JaJa,,, det är som det är.....

 

 Kvällarna är iallafall lite ljusare nu,,, så vi hinner sköta alla kvällssysslor innan mörkret faller..

Underbart!!!

 

Thompa är ju hemma före mig, så han hinner sätta igång innan jag kommer ut,,, och det är så härligt att se Hebbe varje gång....

Så fort han ser att Thompa kommer för att fylla skottkärran med Hö till fåren,,, så kommer han lunkandes och socilerar...

 

Nu vet vi ju inte om det är det sociala behovet som får honom att lämna Lova och komma traskande,,,

Eller om det är det faktum att Thompa alltid slänger åt honom en liten tuss Hö som han får snaska på medans Thompa matar fåren...

 

Sen kan ju en bidragande orsak även vara att Thompa alltid råkar ha några morötter i fickan...

Min vackra Mammuth Älskar morötter💖

 


Glock hjälper gärna till att mata fåren,,, för han vet att när höet är på plats, då får han springa ut och valla in fårskocken till matplatsen...

 

Dollar däremot tycker inte det är superkul med varken får eller hästar,,, utan han ligger helst kvar och vaktar tomten medans vi pysslar...

 

Vilket är ganska skönt,,, han äter så inihelvetes med fårskit,,, så man måste vara på honom hela tiden...

 

Och appråpå fåren, som här står och äter...

 

Så ska dom flytta hem till Järna igen på söndag...

Ska bli Mycket intressant att se hur vi ska få in dom i hästtransporten,,, men vi har en plan....🤔

Vi har köpt nya lammungar som kommer att flytta till Sjövreten nån gång i april...


Så pga det,,, så har vi i veckan investerat i ett nytt elagregat till stängslen...

Det vi hade innan var inte speciellt modernt,,, och nu snackar Thomas om en massa joule hit och dit som jag inte förstår...

 

Men jag förstår iallafall att detta är typ trippelt så bra....

 

Annars är ju veckans höjdpunkt inomhusträningen...

 

Fortsätter lägga krut på att få ner tempot på stegen....

 

Dollar och jag leker mest runt och kuttrar tillsammans framför spegeln...

 


I veckan tog jag även "gästrumsmarodören" på bar gärning.... 

 

Har ju anklagat Thompa för att gå dit och lägga sig och stöka till bäddningen, för att han tycker jag snurrar för mycket på nätterna...

Inte anklagat direkt,,, han får ju sova vart han vill,,,, tycker bara han varit dum som inte vågat erkänna...

Men nu vet jag bättre.....😊 

"Sorry"🌹


Imorgon är det Världens Bästa fredag...

Thompa har bastat varje kväll denna veckan,,, men jag fortsätter hålla på mig...

Vill verkligen att det ska vara en fredagsmyskänsla...

 

Sen hoppas jag verkligen att vädret gör det möjligt att träna rapport på lördag....

Är ju som alltid lite orolig för att underlaget ska ställa till det...

Men håller tummarna för att det funkar,,, för jag är så jädrans träningssugen...

 

Söndagen sen,,, ska vi ju lämna fåren i Järna,,, och sen gå på kalas på Sjötäppan,,, då lille barnbarnet Liam fyller 6 år, och ställer till med kalas...

Jösses som tiden går...

 

Så med dessa ord, önskar jag Alla Underbara en Riktigt Trevlig helg🎈

 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards