Alla inlägg den 26 mars 2017

Av Ia Weylandt - 26 mars 2017 19:30

  

Underbart att en bra vecka följdes upp av en Mycket bra helg...

Mycket bra,,, som i Mycket hundträning!

 

Fredagskvällen blev tidig för mig, jag slocknade nog strax efter åtta, efter att ha passat på att njuta av en god svamprisotto när Thompa var på vift.

 

Sov gott hela natten, och vaknade således ganska pigg och glad på lördagsmorgonen,,, och begav oss genast iväg ut på en 90 minuters härlig promenad i det vackra vårvädret...

Alltså det är så vackert så det hissnar i mig lika mycket varje gång...

Som ett vykort!!!

 

Hem och packade bilen full av spårgrejjor,,,

och gjorde också en smarrig macka med ägg och falukorv som skulle slukas ute i skogen medans vi väntade på spåren...

 

Småkorvarna i påsen är hundarnas belöning,,,, ifall någon skulle undra liksom...😆

 

Klockan 10.00 sladdade Abbotarna in på gårdsplanen,,, och ganska omgående begav vi oss ut i dom vackraste av skogar...

 

Mr Abbot och jag la varsitt 1km's spår till varandra,,, och jag gick också ut ett kortare till SuperDollar.

Sen satt vi där i solskenet och surrade och smaskade mackor i över en timma...

 


Först ut i spåret var Dollar,,, som skötte sig helt Super❤️

 

Det var ett väldigt kort spår, med typ en pinne var 50:e meter...

Men det är ju Toppen tycker Dollar, som älskar korvbelöningen,,, och nog ärligt talat skiter i hur långt spåret är,,, bara han får uppleva känslan av att vara med...

 

Sen var det Abbot's tur att ge sig iväg...

  


Sist, och även minst, var det Glocken's tur att släppas på sitt spår...🐾👣🐾👣

Och upptaget var helt enkelt Uselt☹️

Han bara vräker sig ut i ett tempo som mer liknar ett uppletande,,, och det ser ut som om han i te har en aning om vad han ska göra, utan han bara sticker iväg på första Bästa doft han får in i näsan...

Måste bli bättre på att bara träna spårupptag....

 

Men sen spårade han heeeelt Magiskt...❤️

Och han är ju så otroligt lättläst i spåret...

 

Jag och Mr Abbot hade lyckats med bedriften att korsa varandras spår, när han la ut Glock's och jag la ut Dollarn's..

Men eftersom jag visste om det innan, så gjorde det absolut ingenting, utan jag såg det bara som en Toppenträning...

På Dollar märktes absolut ingenting,,, han bara ångar på som den stridsvagn han är...

 

Glocken fick ett tapp i det området,,,, om det berodde på att vi korsat eller inte vet jag ju inte,,, men jag bara lät honom snurra och leta,,, och tillslut hittade han rätt igen,,, och fick med sig alla pinnar hem...

Duktiga Duktiga Sheriff🎈

 

Jag vinkade adjö till Abbotarna som begav sig hem till storstan (🙄) igen,,,,

Men hundarna och jag stannade kvar i skogen och tog en rejäl långpromenad och tankade kroppen full av syre...

 

Jag var tillbaka hemma igen vid 15-tiden,,, och då tog jag mig faktiskt den härliga friheten att gå och lägga mig och sova middag...

Sååååå Jäkla Skönt!!!

 

Vaknade någon timma senare, och stack då ut på en runda i kohagen...

Tror någon liten Sheriffhund uppskattade vår prommis...

 

Ägnade mig sen åt att mata får och vattna hästar...

Rolig hon är lilla Lova,,, hon tyckte det var Superkul att leka med vattenslangen,,, tog upp den i munnen så det sprutade vatten över både henne och Hebbe,, och sen släppte hon ner den på marken...

 

Borstade och kliade lite på hästarna,,, innan vi gick in och gjorde lördag....

 


Thompa som haft en lång, men Mycket trevlig dag på Falbygdens BK, sms'ade strax före 17.30, att han började bege sig hemåt igen...

 

Hundarna mösade med varsitt ben,,,,

   

Och jag gjorde varsin liten smörgåstårta bakelse till T&mig,,, som vi mumsade på när han anlände hemma vid 20.30

 

Vidv22-tiden sen kröp jag till kojs,,, och sov återigen riktigt skönt💤💤💤

 

Sommartider Hej Hej,,,, Sommartider!!!!!

Härlig känsla att vakna på söndagsmorgonen, och veta att vi från och med nu kan njuta av längre och ljusare kvällar...

 

Vi pysslade lite hemma, och begav oss sen iväg till dagens samlingsplats i Åker, där 10 rapportsugna entusiaster hade bestämt oss för att ses...

 

Åkte i samlad trupp ut till sträckan,,, och gick ut och förberedde våra hundar...

 

Team Glock...

 

Team Linna....

 

Unga Duktiga Elisa för första gången i våran vackra skog...

 


Vi gjorde en grundsträcka på 700 m,,, och alla 5 hundarna gick iväg i god fart...

 

Jag hade dessvärre en tjuvstart på Glock, som klockrent gick på tävlingsledarens "skicka" kommando,, då jag försökte hålla honom kvar i några mikrosekunder...

Men jag behövde inte själv kalla tillbaka honom, utan han upptäckte själv sitt misstag, och kom tillbaka in igen,,, fick ny nedräkning,,,, och stack sen iväg utan några som helst tveksamheter...

 

Fina Seger på framföringen från B.

 



Abbot sticker iväg från B, med mig som störning en bit ut...

 

 

Vi gjorde sen en 200 meters lite trixig förlängning,,,,

 

Och jag är så jäkla Supernöjd med KlonkanBoy som gick som första hund från A-C...

Att gå först har ju varit lite av hans akilleshäl,,,, så man blir bara så jäkla lycklig ända in i benmärgen när det går bra...

Tror det varit ett smart drag att inte bråka och pressa honom,,,, utan helt enkelt låta det mogna fram...

Han är ju trots allt bara 3 år....

Och dessutom Jävligt Söt❤️❤️❤️

 

Mitt mattehjärta svämmar över, när jag ser denna lilla Underbara hund❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

 

Hundarna började sedan skickas tillbaka från C till A,,, vilket gick utan några som helt konstigheter...

Här ser vi StekarLinna på framföringen....

 

Älskar våra vackra skogar....

 

Sen var ju meningen att vi skulle göra en 500 meters förlängning,,, men jag klantade mig rejält och gick fel, och hittade inte rätt så vi fick improvisera lite...

Så även om det blev ca 400 meters förlängning,,, så blev den inte alls så fin som den skulle kunnat blivit...

Men Men,,, vi måste ut och märka upp sträckan på nåt sätt,,,

för Det var andra gången jag går fel nu,, och det är synd,,, för sista biten är verkligen magiskt fin...

 

Men här sitter vi på D och väntar på på våra duktiga hundar...

 

Och duktiga var dom alla Fantastiska Fem, denna vackra dag,,,, även om jag känner att vi alla nog har en hel del att träna på...


Åkte hem till Sjövreten och tände grillen, och satt i solskenet och bara njöt av duktiga hundar, trevligt sällskap och goda korvar...

       


Glock tror nog han hamnat i Paradiset med så många människor att gosa med...

Han är Överallt...

 

Med Mr Linna och Fru Abbot❤️❤️


 

Mera MrLinnaGos ❤️

 

Fru Seger,,, I Love You❤️❤️

 


Underbara, Underbara hund,,, (sen att han lyfte på benet och kissade lite på Herr Segers tröja,,, det hade ingen märkt om det inte var för en viss Fru Linna,,, numer aka Judas...😝😜😛

 

Tur då för fru Linna att hon skötte Sjövretens hundtivoli 🎪 och lekte runt med våra fyrbenta Älsklingar❤️

  


Man skulle ju lätt kunna tro att vi hade det tråkigt,,, 

Speciellt om man ser bilden där telefonnördarna sitter på rad och kollar i sina mobiler😁

 

Men sanningen är faktiskt den att vi planerade in påskens träning...

Dom andra med hjälp av kalendrarna i sina mobiler...

Själv håller jag mig till det gamla hederliga sätteT med papper och penna i en skriftlig kalender..

 

Snabbt, Smidigt, Enkelt....

Varför krångla till det😳

Men summa summarum,,, så är påskhelgen planerad🐣


Klockan sprang iväg i raketfart,,, så den han närmare sig 15 innan vi vinkade adjö till dessa härliga människor...

 

Och då var det ju hög tid för Thompa och mig att försöka få in fårskallarna i hästtransporten och köra hem dom till sitt riktiga hem...

Och jag orkar inte gå in på detaljer hur vi slet,,, men slet gjorde vi,,, både vi och Glock, som faktiskt skötte sig fantastiskt...

Ändå var vi på vippen och ge upp,,, och tänkte att va faan vi köper dom jävlarna... 

orkar inte mer🐑🐏🐑🐏🐑🐏🐑🐏🐑🐏

 

Men till sist som genomatt trollslag, så var alla 10 inne i transporten,,, och jag och Glock kunde lättade vinka adjö åt dom..

 

HejDå Fåren,,,mTack för allt vi lärt oss under dom här månaderna...

 

Om några veckor flyttar våra egna får hem hit till Sjövreten....

Ska bli kul🍀

 

Thompa stack iväg med fåren, och jag gick in, tog en dusch, och började förbereda mig för en ny arbetsvecka...

 

Så jäkla härligt att kvällarna blir längre nu...

Mycket lydnadsträning står på scemat,,, men jag har även vallningskurs i veckan...

Det blir nog återigen en bra vecka...

 

Hundarna ligger kvar ute,,, och jag Älskar det lika mycket varje gång.❤️❤️

  


Ha nu en Fin arbetsvecka,,, och Tack Alla Underbara Härliga människor som vi har i vår närhet, och som förgyller vårt liv☀️❤️🍀🌟🎈




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards