Direktlänk till inlägg 5 juni 2019

Jag har blivit Sportfåne🐕🏃‍♀️

Av Ia Weylandt - 5 juni 2019 17:15

Rubriken är Faktiskt sann,,, jag har blivit SportFåne, och inte bara genom att titta på TV,,,

Jag har börjat sporta själv,,,

eller,, nja,,, sport och sport,,,

jag försöker iallafall röra lite mer på mig än tidigare.

Det har faktiskt gått så pass långt, så att jag har köpt en ”kommaigång” kurs online på nätet...

Det Ni! 🤗  

 

Och tänk att nu har vi bläddrat fram till månaden juni i vår vackra kalender...

Juni, som i årets första sommarmånad☀️ 

            

Och jag måste säga att jag tycker Juni har skött sig bra hittils.

Lite svajjig kanske,,, men vem faan är inte det?

 

Jag tex,,,🤣

Mitt humör svajade rejält under helgen som gick.

Tanken var ju att vi skulle komma hem från Tierpslägret på lördag eftermiddag, med 3 dagars bra träning i bagaget, och då tillåtit oss själva att bara va på söndagen... 

Men eftersom Sheriffen sträckte sig redan på torsdagen, så var vi ju hemma redan vid lunch på fredagen, och fick plötsligt 2 1/2 lediga dagar helt utan planer...

Och va faaan gör man när man är ledig om man inte kan träna hund?

Jag begriper inte,,, så jag blev såååå jäkla rastlös och irriterad...  

 

Nu var det ju ändå skönt att Glock inte visat nån hälta alls sen i torsdagskväll,,,

så vi har ju kunnat röra på oss.

Bla, så ägnade vi lördagen åt att reka Skydds spåren till SM i augusti. 

 

Nu är grovplaneringen gjord,,, sen skall det finslipas in i det sista...

Jag kommer inte skämmas över våra spår i våra Fantastiska skogar... 

 

Känns så bra att kunna hjälpa till med något inför SM på ”hemmaplan”

När det sen drar igång, tävlar vi ju förhoppningsvis, men vi har ändå dragit ett litet strå till stacken.

Tur då att det finns andra eldsjälar⭐️ som fixar så att dom lyckliga som kvalat in får möjligheten att tävla. 

 

På söndagen drog vi till Södertälje för att göra av med lite pengar.

Kan man inte träna hund, kan man alltid Shoppa. 

Var väl egentligen inget viktigt vi behövde just då,,, men man kan alltid skapa sig ett behov...🤑 

 

Och när vi ändå var i Södertälje, så passade vi på att hoppa in på BK´n och klättra fram och tillbaka på deras lilla fina stege... 

  

Lite fritt följ och ljudgivning blev det också...  

 

Och ett varv till på stegen...  

    


Åsså på måndagen då, så drog min kommaigång onlinekurs igång... 

 

Det fiffiga med denna kurs är,, att alla pass är anpassade för att kunna göra tillsammans med sin hund... 

Det är därför jag tror att den kommer att passa mig. 

Jag tar mig inte tiden att åka iväg till ett gym för att träna styrka eller kondition.

Men här får vi tips och råd på självklara saker som man kan utföra under en vanlig promenad med sin hund..

Alltså, jag tycker det är genialiskt. 💡 

 

Så i måndags efter jobbet var Glock och jag ute och sprang 🐕🏃‍♀️ 

 

När jag skriver den meningen,,, så känner jag en sån enorm stolthet.

Kanske om någon mot förmodan hade sett oss, så kanske dom inte kallat det att ”springa”

Men för mig var det en enorm stolthet, att få ett intervallschema presenterat för mig, och som jag faktiskt klarade att utföra utan att känna mig mer död en levande efteråt. 

Och dessutom är jag skittaggad inför nästa pass..

 

Glock tyckte det var superkul att vi växlade tempo hela tiden,,,,

Men det Bästa var nog ändå att han fick bada när passet var slut...❤️

 

Sammanlagt från dörr till dörr med uppvärmning och nedtrappning, så tog passet ganska precis 30 min.

Men det är också det som är de fina,,, att man inte ska känna att det är tidsbrist som sätter käppar i hjulet.

Jag kom hem, tog en dusch, och satte mig en stund i soffan brevid Thomas, och kände mig såååå jäkla Lycklig.

jag och Glock har varit ute och sprungit”

Jag uttalade nog den meningen säkert 10 gånger under kvällen... 

 

Fortsatt taggad under tisdagen, tog jag Glock med mig för en 3 km´s PW i elljusspåret. 

Det är ju ruskigt kuperat, så jag har satt som mål att innan året är slut ska jag kunna springa hela rundan.

    

Stannade vid 2 tillfällen och utförde några av dom styrkeövningar jag fått tips om. 

Tyvärr har jag något så vansinnigt ont i ryggen sen en tid tillbaka. 

Gå och Jogga är inget problem,, men allt annat är en plåga.

Tex kan jag vissa dagar inte ens få på mig ett par strumpor själv. 

Hallelulja säger jag åt uppfinningen Tradolan💊

Älskade Trudiluttpiller🙃  

 

Dollar hänger med på morgonprommisen med mig, och eftermiddagsprommisen som Thomas tar efter jobbet.

Men man märker att han börjar få det jobbigt med värmen 😔

När Glock och jag drar iväg på kvällarna vill han ju så gärna med.

Men istället har Thomas låtit honom ligga en kvart på vibben varje kväll... 

    

Då glömmer han snabbt att Knocke och jag försvinner.

Han har Alltid Älskat sin vibb❤️ 

 

Åsså var det plötsligt helg igen då...

Fredag fast onsdag, och sen 3 härliga lördagar, följt av en söndag...

Sååååå jäkla Underbart💥  

 

Och som om det inte vore nog med det, så var det även halvdag idag... 

Jag passade då på att unnamig lyxen att gå och få massage... 

   

Hoppadess såklart att hon skulle hitta nåt som felades i min onda rygg, och det gjorde hon också.

En rejäl muskelknut på en muskel, som liksom sitter innanför höftbenet, och som gör att det smärtar av hela helvetet från ländryggen, höften och in mot ljumsken på höger sida... 

Nu ska jag verkligen försöka ta mig tiden att gå dit 1 gång i veckan och få bukt med det där.

Inte kul när jag tex inte kan plocka i och ur diskmaskinen, Thomas kan ju inte göra allt... 

 

Stannade på vägen hem och la ut ett kort spår till Glock.... 

   

Sen åkte jag och handlade hela helgens mat, lämnade hem den, plockade upp T och hundarna, och åkte för att släppa på.... 

Idag vräkte han sig i full fart ut i rutan.

Gjorde ingen analys nör han hittade spåret, utan drog i full fart iväg åt höger, vilket var fel håll🙄 

  

Thomas lät honom hållas, men efter kanske 20-25 meter, vänder Glock själv, och går i slutändan iväg åt rätt håll😰 

Jag tror inte, om det hade varit tävling, att Thomas skulle ha hunnit ut ur rutan,,, men det är ändå onödigt att göra det så rysligt spännande😬 

Jag såg dom länge, och zoomade in när Sheriffen plockade första pinnen, och fick massa beröm😍 

   

Sen spårade han fint i det knappt 500meter långa spåret, och plockade alla pinnar.

Älskade lilla hund💙

   

 

Och satan i gatan, vilken plötslig värme som kom från ingenstans.

Vi har haft över 30˚ här idag. 

Tanken var först att vi skulle ha tävlat rapport i Norrköping imorgon, men sen gjorde en sak så att vi ändrade oss, vilket jag är glad för nu.

Dels, så hade vi inte velat starta pga Glocks sträckning för en vecka sen, det är ju stor skillnad på rapport och spår.

Men också för att det ska bli ruskigt varmt även imorgon... 

 

Nä, det får bli slappa istället...

Jag har redan börjat...

Har intagit solstolen på altanen tillsammans med rose🍷, bigaråer🍒 och en bra bok📚 

Sämre kan man ha det... 

   

Men det är så satans varmt, så stundtals måste jag hoppa in i skuggan och välja i mig vatten.

Passar på att skriva då samtidigt... 

 

Nu ska vi njuta av FYRA lediga dagar.

Det enda ”måstet” vi har, är att vi måste åka ner till Nynäshamn och lämna 2 Vandringspriser🏆🏆 

  

Sörmlandsdistriktets DM går av stapeln där i helgen, och Vi har haft förmånen att ha både rapport och spårbucklorna hemma på hyllan det senaste året.

Men nu är det dags för dom att vandra vidare... 

 

Så, dags för mig att hoppa ut i solstolen en stund, innan jag ska skala räkor till kvällens räkmiddag... 

Hundarna njuter i skuggan,

  

,,,,, och Thomas den token är ute med röjsågen och röjjer sly i hagen😰

Vi har alla lite olika intressen😂🤣😂🤣

 

TREVLIG HELG nu Alla Glada 🌞

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards