Direktlänk till inlägg 10 september 2019

Imorgon far vi.....

Av Ia Weylandt - 10 september 2019 19:45

        

Så är det snart Äntligen dags!

Dags att bege oss dom 36 milen ner till Värnamo, och årets Nordiska Mästerskap i Bruks&IGP.

Vi siktar på att lämna Sjövreten runt 08.00 imorgonbitti, och räknar med att vara framme runt 12.30

Ett Stop för rastning av 4-benta, och frukost för 2-benta har vi planerat in under färden. 

 

Jag planerar att blogga lite varje dag, skulle vara kul att ha så mycket som möjligt från detta äventyr dokumenterat,,, sen får vi se hur det blir med den saken,,, vi har ju ingen aning om vad vi ger oss in i,,,

vet bara att det kommer bli ett ”once in a lifetime”, och jag ska verkligen försöka njuta till 100%

 

Tycker förberedelserna har känts bra.

I helgen körde vi det sista skogsarbetet.

Jag knallade ut ett 1400meter långt frispår, som Glock löste Galant💥

    

Åsså har vi packat,,,,,

JÄKLARS va med grejjer man ska ha med sig när inte Hobbe ska med...

I Hobbe finns ju liksom ALLT och hänger därbak,,,, men nu ska ALLT packas in, och få plats i baksätet på bilen...

Det är ryggsäckar,, Dollars magnetbädd, Glock’s biabädd, OCH ett kylskåp😱

    

JAPP,,, ett kylskåp måste med, efter att jag kollat med hotellet att ingen minibar finns på rummet....

Jag klarar mig inte utan kallt vatten på nätterna,,, och vi har hundmat/godis som behöver kyla...

    

Så det blev till att inhandla ett skåp som både går på bilens cigguttag, men också går att köra på ”vanlig” el på hotellrummet... 

Kolla liksom bara matintaget som skall packas och transporteras😱 

 

Nu i efterhand,,, så inser vi att det mesta i matväg, både till oss och hundarna, hade kunnat inhandlats på plats...

Men det är liksom psykologiskt viktigt att känna att man har Allt under kontroll, och kan pricka av på listan...

 

Och kylskåpet kommer att göra nytta sen även nere i bastun under vintern....

Tar man bort mittenhyllan, ryms en vinflaska...

    

Blir Toppen i Bastun under kalla vinterdagar❄️ 

 

Skor och kläder tar också sin plats...

Tycker det har varit Supersvårt att packa...

Visst, vi får landslagskläder🇸🇪, men jag tävlar ju helst i mina vanliga tävlingskläder,,, så dom ska med...

Sen är det regnkläder,,, vädret ser lite svajjigt ut☔️

Det är kläder för kamratfest, och kläder för bankett,,,,

Åsså myskläder....

 

Uij, jag undrar om jag glömt nåt🤔 

 

Nåväl, det märker vi,,, 

Som vi brukar säga,,, sålänge vi har tävlingsboken och hunden med oss,,, så går det mesta annat att köpa för pengar...💸 

 

Vi har varit nere och sagt Hejdå till Lova Och Linus❤️💙

    

Även fåren kom för att önska Lycka Till🍀

 

Kommunikationen med gårdsvakten känns stabil,,, även om det Alltid är jobbigt att lämna gården i andras händer...

 

Men Magikern Vallhunden Glock,,, han känns laddad💪han känns tänd👊

   

NU JÄVLAR KÖÖÖÖR VI!!!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards