Alla inlägg den 2 augusti 2020

Av Ia Weylandt - 2 augusti 2020 21:00

Vilket jävla antiklimax det blev som avslutning på en annars så Underbar vecka....

Igårkväll var vi fortfarande osäkra på om vi skulle rulla hemåt, eller om vi skulle stanna kvar nån dag till.

Men jag vaknade imorse, och kände i hela kroppen att jag var klar, nu ville jag hem, och när man vill hem, så vill man hem NU...

Så vi stressade inte, men vi började packa ihop oss direkt på morgonen, hundarna fick en rejäl prommis, jag grät en skvätt, när jag sa HejDå.

Så jobbigt, annars vid denna tiden, så har man ju alltid haft SM att se fram emot, då man ses igen,,, 

men som det är nu, så vet man ju inte när nästa gång blir....
Så det var känslosamt, men vid 11.30 hängde Hobbe på bilen, och vi påbörjade vår resa hemåt.

Nu skulle det iallafall bli skönt att komma hem...

Hem till min toalett, min dusch, min säng, till fåren, till hästarna, till mitt Allt🥰


Knappade in HEM, på GPS´n, som sa att vi skulle vara hemma 17.06, vi räknade med lite Köer genom Borgholm, och sen paus för rastning, så vi siktade på att anlända hemma vid 18.30


Tji fick Vi😝

För Aldrig i hela våra liv, hade vi trott att dom 7 milen från Löttorp till brofästet i Färjestaden skulle ta oss 7 (SJU) timmar😫
 
Anledningen till denna låååååååånga resa, berodde på ett väpnat rån som begåtts på norra Öland under natten, 

vilket medförde att ALLA fordon och husvagnar skulle inspekteras av polisen innan dom fick lämna ön😭
 
Alltså det var det värsta jag varit med om...

Det är knappt 8 km mellan bilderna,,,
 
och det tog 2 1/2 timma att förflytta sig dom kilometrarna...
 
Jag höll på att få ett psykbryt, på riktigt...

jag tog ut hundarna och gick med dom fram och tillbaka utefter dom stillastående bilarna...

Klarade inte av att sitta stilla medans det kröööp fram, eller stundtals stod helt stilla...


Men sent om sider, närmade vi oss brofästet, och där var det poliser precis överallt.
 
Vi blev Stoppade,

Thomas fick blåsa?  (Undra va de hade Me rånet att göra?)

Bilen kollades,

Hobbe kollades,,,
 
Och phu🥵 inget sröldgods så långt ögat nådde, så vi fick passera👍
 
Och jag har väl Aldrig tidigare blivi så glad över att se en bro😄

Min största fasa var att kontrollen skulle vara EFTER bron, så att vi skulle behöva stå stilla i flera timmar där...

Jag började grina av Lycka när jag insåg att vägen var ganska fri över...
 
Hade vi varit ensamna i bilen, så hade vi stått på hela vägen hem, vilket var frestande.

Men med tanke på att hundarna redan fått ligga alldeles för länge, så stannade vi i Kalmar och spenderar natten på Kalmars BK.

Inte riktigt som vi tänkt oss,,
 
men skönt att hundarna har fått en rejäl promenad, och fått springa av sig på deras stora fina planer...
 
Vi hade ju ingen mat planerad, men det fanns lite rester från gårdagens middag som vi delat broderligt på.

Kall kyckling, kalla potatisklyftor och torrt bröd, smakade smaskens med en klick majonnäs 😖
 
Härligt att vakna imorgon, och veta att det "bara" är 37 mil kvar😩

jag som räknat med att vara hemma nu☹️

Men men,,,, tur Vi har Semester🍀 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards