Alla inlägg den 13 augusti 2020

Av Ia Weylandt - 13 augusti 2020 19:00

Vilken jävla pannkaka det blev av alltihop☹️
Jag som såg fram emot att börja jobba igen, få rutiner, börja käka LCHF, gå långa pw´s, och framförallt träna Massor med spår och lydnad...

Det sket sig rejält kan man säga😩


Gick till jobbet som planerat i måndagskväll, tyckte knät kändes OK, visst hade jag lite ont, men jag brukar kunna ta lite smärta när det kommer till att jobba.

Jag stod ut på jobbet i fyra timmar, sen kunde jag knappt stödja på vänsterbenet.😢


Bokade in en läkartid på tisdagen i hopp om att kunna få något Supermedel, som skulle kunna göra att jag skulle kunna gå å jobba igen på onsdagen.

Det gick "sådär"


Hade "turen" att få komma till en läkare på vårdcentralen, med erfarenhet av ortopedi.

Hon klämde och kände liknande som sjukgymnasten förra veckan, och vid en vridning gjorde det så jävla ont, så jag överdriver inte om jag säger att jag lättade en halv meter från britsen.

-Det är menisken som är skadad, sa hon, typiskt den reaktionen.

 

 

KUL🤨

NOT😤

Så visst åkte jag därifrån med ganska så starka smärtlindrande tabletter på recept.

Men också med ett läkarintyg, som säger sjukskrivning i FYRA veckor,,, till att börja med🤭

Tiden blir ju avgörande hur fort jag får komma på Magnetröntgen, och sen beroende på hur diagnos och behandling ställs.

Alltså, jag gick ut från vårdcentralen, satte mig i bilen, och TOKGRINADE!

Faaan va piss allting känns.

Efter den dryga våren utan tävlingar, började allt öppna upp.

Och satan i gatan vilken träningskick jag hade...

Sheriffen har kommit med på Elitspår,

Olsson spårar som en Stjärna⭐️, och springer rapport som en Juvel💎

Jag satte som mål att starta både apell spåret&rapport under hösten.

 

Dom målen känns som jag får flytta till våren nu istället😔

Själva huvudmomenten tror jag vi skulle kunna hinna med, men däremot kräver lydnaden friska knän.

Jag menar, det momentet som måste tragglas mest är framförgåendet, och i dagsläget pallar inte vänsterbenet det.

Jävligt trist🥴

 

Så, under tisdagen låg jag på altanen hela dagen och bara deppade...

Thomas, stackarn försökte som vanligt peppa och uppmuntra.

Han såg det som att jag skulle njuta av att vara "ledig" och njuta av det Fantastiska vädret.☀️
Och jag kände bara att jag mycket hellre skulle  jobba, och njuta av mina lediga dagar, då jag skulle kunna spåra, träna lydnad och gå i skogen.

Jag var nog inget trevligt sällskap under tisdagen.😳

 

Men faktiskt, jag är inte ett sånt "skak" som jag ibland framställer mig som (iallafall går det över ganska snabbt😊)

För på onsdagsmorgonen, låg jag i sängen och tänkte, att nu jävlar, nu får jag göra det bästa av situationen...

Och det bästa är INTE att ligga på altanen och tycka synd om mig själv...

 

Såååå, jag packade in hundar och kryckor i bilen och så drog vi till Strängnäs BK..

Aldrig hade jag väl kunnat tro att kryckorna skulle bli något av mina allra Bästa vänner...

 
Jädrans vilken fin teknik jag fått in, jag kan hoppa fram nästan lika snabbt som Glock springer i rapporten😂

Kanske en lätt överdrift, men ändå blir det en slags frihetskänsla att känn att man kan ta sig fram.

Och anledningen till att jag åkte till BK´n, var att, dels få lite tid att gå☺️ , men sen också för att det är bra och lättgått underlag, där hundarna samtidigt har stora ytor att springa runt på...

 
Och jädrans som dom sprang i värmen...


Vi var också nere på agilityplanen och lekte runt lite...
 
Tänkte jag kunde stå i mitten och dirigera runt mina lydiga hundar på dom olika hindren.

Det blev Kaos🙃🤣🙃🤣
 
Men kul hade vi🎈
 
Och hundarna blev nog lite trötta,,,

HickanPickan, tog sin boll och gick in och la sig i tunneln♥️
 

När jag har fått vara lite aktiv på förmiddagen, har jag inga som helst problem att lägga mig ett par timmar på altanen och njuta av en bra bok eller pod...

 

Och när Thomas slutade jobba, tog vi en tur bort till hästarna och hälsade på dom...

 

Senare på kvällen, när det svalnat lite blev det en sväng på lydnadsplanen.

Thomas har ju fått lite motivation iom att dom kommit med på tävling...


 

Mitt dilemma är att Olsson och jag ska tävla lydnad på lördag, och jag kan knappt gå.

Har försökt få Thomas att starta henne istället, men han vill inte.

Och jag vill gärna att hon ska starta, så att jag får ett hum om hur hon beter sig när det blir skarpt läge.🤔

 

Thomas körde iallafall igenom henne i alla momenten medans jag kommenderade.

 

Hon var lite tittig på mig i början på linförigheten,,, men sen släppte det..

Dom andra momenten såg jättefina ut,

fin fjärrdirigering,,,

 

Fint hopp,,,

 
Så ännu lever hoppet kvar om att komma till start på lördag🍀


Thomas inleder varje morgon nu med en scootertur med hundarna...

 

Egentligen inte i "fyssyfte", utan mer för att spara tid innan han börjar jobba.

Då är dom liksom rastade när jag går upp, och jag behöver inte stressa iväg.

Imorse tog jag, när jag käkat frukost, bilen bort till badet och lät dom simma både länge och väl...

 

Men det verkar inte spela någon roll hur länge som får simma, dom blir aldrig nöjda ändå...

Båda vägrar först att komma upp, men Glock är ju så lydig, så han kommer ju ändå...

Till skillnad från vissa andra (läs Olsson)😆 som fullkomligt slår dövörat till, och istället för att komma upp, börjar simma utåt istället....

 
Tur ändå, att hon är lite korkat lättlurad, för börjar jag vifta med en pinne där på torra land,,, så vänder hon och kommer in.

Tur det, jag är inte så sugen på att simma ut och hämta henne...😅


Sen hade jag förmånen att få sällskap på altanen hela dagen av min Bästa kollega❤️
 

Både hundarna och jag njöt av det trevliga sällskapet...

 
Vi drack kaffe, käkade kladdkaka med glass, men mest av allt så pratade vi...
  
sååååå jäkla mysig dag😍

När man jobbar ihop hinner man ju liksom aldrig prata till punkt, så det var verkligen Magiskt att bara få sitta och snacka i lugn och ro i flera timmar..

och Glock njöt ju såklart av att en ny människa som orkade klappa på honom oavbrutet♥️
 

När Thomas arbetsdag var slut drog vi till skogs för lite skogsarbete...

Thompa trampade ut ett spår till Sheriffen,

och i väntan på det körde vi rapport med Hickan.

 
Jag och mina kryckor fick stanna på A, denna gång,

och Hickan protesterade väl lite precis i början, och ville inte lämna mig...

Gick baklänges i början av utmarschen♥️♥️♥️♥️♥️♥️
 
Men hon sprang sina fyra skick, helt Fantastiskt bra⭐️💎⭐️💎⭐️
Sista skicket mätte 475m, så nu tror jag faktiskt det är dags att backa lite igen.

Lätt att få för fort fram, när allt bara flyter på.

Nu ska vi istället lägga in lite liggtider⏱

 

Sen var det Sheriffens tur att ta sig an sitt spår...

Och hur märkligt är det inte,,,???
Sååå fina upptag som han gjort senaste tiden, åsså nu närmast väntar tävling runt hörnet, så tar han plötsligt bakspår🤔

 
JaJa, träna, träna, träna......

Han spårade iallafall super, och plockade alla pinnar....⭐️♥️⭐️♥️⭐️
   
Hem för lite altanmys innan middagen...
   
Nu ska jag göra sparrissoppa😋 va så länge sedan....


Sen ska jag bara hänga på altanen och njuta av den underbara augustivärmen, och mörkret som kommer tidigare och tidigare...
 
Så mys att tända upp en massa ljus och bara njuta i månens sken, glömma onda knän och💩 CORONABAJS 💩 som ställt till det för tävlingssäsongen 2020.

Man får helt enkelt hitta andra ljusglimtar i mörkret...

Ha en Underbar helg Alla⭐️
 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards