Alla inlägg den 29 augusti 2020

Av Ia Weylandt - 29 augusti 2020 19:15

  Ja, vi är ju inte direkt i Jönköping och njuter av SM-helgen som vi helst av allt skulle ha velat.

Men vi har haft någorlunda bra dagar här hemme istället, med bra träningar och lite tävlingspirr.


Torsdagen var en dag heeeelt i min smak....👌

Thomas gick som vanligt nuförtiden morgonprommisen med hundarna, och jag gjorde som vanligt gofrulle...

Som jag längtar efter en redig promenad innan frullen, börja verkligen bli tungt nu att inte kunna gå ordentligt...

När Thomas gått klart, la han ut varsitt spår till Glock och Olsson

 

Sen kom han hem, och vi käkade vi gofrulle både länge och väl, 

Älskar när vi sitter länge på mornarna och planerar en ledig dag...

 

Eftr att maten fått smälta lite i våra magar, var det dags att släppa på...

Först ut var Frk O...

 
Thomas tog så fina bilder på oss, så jag blir alldeles varm i hjärtat, när jag ser min fina lilla hund♥️
 
Hon spårar så jäkla fint, och kommer gladare än gladast in med apporterna⭐️
 

Då blir det Massor av lek och bus....

 
Och såklart lite korv också🤩
 
Gillar bilden vid spårslutet...

Så duktig Olsson⭐️
 
Sen åkte vi vidare in i skogen, för att släppa Glock på hans 1500 meter långa spår...
 
Gör dagen till ära ett riktigt fint upptag....
 
Och sen stod jag vid slutet med finkameran, och dokumenterade när han kom spårande i mycket fin stil...
 
Alla pinnar plockade han, den Lilla Magiska Sheriffen⭐️♥️⭐️♥️
 

Direkt från spårskogen, drog vi ner till Eskilstuna för att kolla bilar....

Jag har ju en ny bil, Pugge köpte jag sprillans ny i november innan jag bytte jobb, och honom är jag jättenöjd med.

Men Thomas bil är en 7 år gammal Volvo, och den tycker jag är jätte skruttig.


Nu är det ju så att min Pugge inte får dra husvagnen, så därför när vi ska åka iväg med Hobbe, så måste vi använda Thomas Volvo, och det gillar inte jag, där för tycker jag vi ska köpa en ny bil till honom.

Thomas har varit lite motsträvig, men inser nu också att vi börjar bli gamla och stela, och därför behöver en lite högre bil som är lättare att ta sig i och ur....

 

Så av den anledningen åkte vi runt på olika bilfirmor i Eskilstuna för att titta på olika bilmodeller.

Viktigt för oss hundnördar, är ju utrymmet i lastutrymmet där hundarna ska sitta.

Och efter den trippen väljer vi nu mellan fyra modeller...

 

Det är BMW X3 och Mercedes GLC

  
Och Volvo XC60, och VW Tiguan Allspace. 

  

Min personliga favorit blev VW bilen, den är 7-sitsig med det största utrymmet bak, men dom andra var faktiskt helt OK också.

Över förväntan, så vilken det blir i slutändan spelar inte så stor roll.

Thomas, som ändå är den som får bestämma tillslut, verkar ha fastnat för trygga Volvon🚗


Det är kul att kolla bilar, men ändå roligare att träna hund😍

Vi åkte vidare till Eskilstuna BK, där det på kvällen skulle vara en kvällstävling i spår som vi ville titta på...

 

Körde lydnad med båda, men glömde fota...

 
Tog bara fram kameran när Sheriffen klättrade på deras lilla stege...
 
Sen körde vi uppletande med båda....
 
Deras ruta ser så lätt ut, men det är den verkligen inte.

Känns som vindarna blir pocoloco därute🌪

Båda två letade jättebra, fick vittring på föremålen, men sen fick leta länge på samma ställe innan dom hittade dom.

Jaja, hoppas hundnördar förstår hur jag menar🤪


Men båda två löste uppgiften⭐️🎈👌❤️
 
Många garvar åt mig, och påpekar att jag sällan har knäskyddet över knät, utan över vristen...

Jag har det alltid på när jag lämnar hemmet, men sen när jag rör på mig, så svullnar knät/vaden så mycket, så då blir det så att det sitter för hårt,,, därav att jag tar det av mig...


Det var samling kl 17.00 för dom tävlande, och när dom drog ut i skogen för att spåra, drog jag och Thompa in på stan för att gå på restaurang.

Vi käkade Asiatisk buffé, som smakade Himmelskt😋

Länge sedan vi åt asiatisk mat...🍣🍱🍛
 
Sen kom vi lagom tillbaka till BK´n för att hejja på spårhundarnas lydnad...

Det var lite långt ifrån, så inte så skojiga bilder precis...
 

Men en bild efteråt på Team Fonzie, som vann och blev uppflyttade till högre spår👏👏👏👏
 
Team Messi, påväg ut från planen, även dom uppflyttade, 👏👏👏👏👏men det visste dom inte då...
 
Jag visste, för jag hade räknat poängen, men ville inte säga något, tänk liksom om man räknat fel😱


Det var en mycket mysig dag, med bra hundträning, och vi träffade en massa härligt bruksfolk.

Kanske inte riktigt som på SM, men det närmaste man kan komma i dessa tider😳


Vi kom hem från Eskilstuna närmare 21 på kvällen, och då satte vi oss ute inlindade i filtar med massor av tända ljus.

Ett Magiskt slut, på en mycket trevlig dag...

Vi satt där och snackade och spånade tills långt efter midnatt, vilket var trevligt då,,, men liiiite tungt dagen efter🤕


Vi sov vääääääldigt länge på fredagen, snackar att vi käkade frulle vid 11-tiden😱 då,Thompa kom tillbaka från morgonprommisen.

Efter frullen åkte vi till Strängnäs BK.

Där trampade T ut ett spårupptag till G,

och sen körde vi lydnad.

Glock såg Superfin ut⭐️
Olsson och jag var en katastrof🤯

Kan ju inte vara bäst jämt😬

Men vi är lika glada ändå, det är ju djur vi håller på med,,,

 
åkte och släppte Glock på spåret.

Och Jösses Vilket klockrent bakspår det blev...

Såg redan på starten att han bestämt sig att gå åt vänster, vilket inte var så bra, eftersom spåret gick åt höger🙈

 
Känns så jäkla Toppenbra inför helgen😨

NOT😂🤣😂🤣

Men det är ju inte hela världen hur det går, det är ju trots allt bara en rolig lek vi håller på med, våra liv kommer inte förändras om det blir bakspår eller inte.

Däremot ser jag fram emot att träffa roligt folk😊


Vi hade ju först tänkt att ta Hobbe upp, men ändrade oss iom vädret.

Inte direkt läge att åka upp och sitta ute och njuta av en fin grillkväll...

Ska typ regna, regna, och regna lite till,,☔️💦💧☔️💧💦☔️
Då sitter vi bättre hemma.

Vad gör det liksom att klockan ringer 04.15 imorgon bitti🥱

Skönt att komma snabbt hem om det skiter sig...


Nu är det lördag, och det har tamejfaaaan vräääkt ner regn hela dagen.

Skönt att T tog en 2-timmars morgonprommis, så man känner att hundarna ändå fått sitt under dagen.

Jag har inte gjort många knop idag....

Vi skulle åka å spåra, men när vi satt i bilen, så ökade regnet på,,, så vi vände och åkte hem igen.

Jag vill inte träna när det regnar,, Så är det bara...


Så istället har jag roat mig med att söka efter det bästa stället att röntga Olsson på...
Fick många både bra och mindre bra tips, 

Fastnade för att röntga hos Maths Lindberg, och har bokat tid för det under hösten...

Nervöst som alltid😱
 
Vi har också kommit med på MH 13/9, vilket jag känner är lite tidigt, men ändå vill jag helst ha det gjort nu under hösten..

Har också skickat in en anmälan till Strängnäs apellspår om en månad.

Vi har inte alla moment ännu, men tänker att det ska bli en morot att träna mer...
 
Annars har denna regniga dag mest innehållit tittandes på en serie...

Kollar just nu på INLÅST

 
som är så jäkla bra, så jag kan inte släppa paddan ifrån mig ens för en sekund...

Jag är heeelt fast....


Lilla rara Frk Olsson är väl inte lika nöjd....
 
vi har som regel här att vi INTE leker med pinnar inne,,,

men det bryr inte hon sig om🤣
 
Knocke han ligger på laddning,,,,
 
imorgon ska vi gå upp tidigt😴

 

Ha en fin lördag 🥂

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards