Alla inlägg den 25 augusti 2020

Av Ia Weylandt - 25 augusti 2020 17:45

Fy Faan va trist, tugnt och deppigt allt känns just nu.
Älskar alla härliga minnen som dyker upp på FB just såhär i SM-tider, men det gör en också plågsamt medveten om att från 2020 kommer det inte finnas några ljuvliga minnen att se tillbaka på.

Och jag blir lite deppig när det dyker upp en bild på Glocks SM halsband och koppel, som bara används en gång om året, nämligen på SM veckan🇸🇪
 
Deppigt också att se minnen på våra fina Team västar, som vi också bara använder just denna speciella vecka...
   
Åsså deppigt att det skulle ha gått just i Jönköping, vi hade ju fått Världens Bästa Hejjaklack på första parkett.
 
Men, men, nu är det som det är.

Det är bara gilla läget och hålla alla tummar för att både vi och Sverige är friska och krya nästa år, så vi då kan få förmånen att uppleva årets hundfest istället.


Och jag tror det känns extra jobbigt just idag, för idag är det dan före dan då vi skulle ha åkt.

Det är nu vi pirrigt skulle ha sprungit runt här och packat Hobbe, skrivit checklistor, kollat allt in i det sista för att imorgonbitti rulla iväg till Årets Bästa helg...

Men nu blir det inte så...

 

Och i dom få korta stunder som jag är positiv, så inser jag ju att jag Aldrig hade kunnat gå ut en rapportsträcka med mitt knä i dagens läge.

Och Glock hade ju ont i ryggen i början på sommaren, så han skulle inte heller vara på Topp just nu, även om ryggen verkar OK, och kondisen känns fin, så är lydnaden definitivt inte på Topp..

Så det kanske är bra att SM blev inställt...

SKOJJA!!!
Det är årets roligaste helg, och hade varit det, även om vi bara varit där som publik⭐️


Men, så är det, man får glädjas åt helgerna på hemmaplan.

Helgen som gick var bra...

Vi låg kvar i sängen länge på mornarna, 

Dollar var ju som Skalman, med inbyggd mat&sov klocka, han skulle ha mat vid precis samma tid varje dag.

Men både Glock och Olsson är ena riktiga sömntutor, som sover tills vi går upp.


Så vid 9-tiden har Thomas stuckit iväg med dom, och jag har masat mig upp och gjort frukost, som vi njutit av länge och väl...
 
På lördagen stack vi ut till skogs efter frullen, Thomas trampade ut ett spår till Glock.

Och sen körde vi rapport med Hickan.

 

Det är nog bra att Thomas har spårat en del, och även kört lite lydnad med henne på sista tiden, för hon har fått lite starkare band till honom efter det, och har inte lika svårt att lämna sin älskade matte...💞

 
Denna dag hade vi lite längre liggtider,

jag testade också att göra riktiga framföringar med henne vid min sida,

och jag testade att fånga henne när hon kom in på min station, istället för att hon som annars har fått springa direkt till maten.

Det gick bra, hon är ju bara så jäkla cool i alla situationer, hon liksom bara finner sig i det hon ska göra💖
 

Så jääääkla rolig hund att träna🧡

 

I väntan på Glocks spår, gick vi lite i skogen och plockade blåbär...

   
Hann också sätta oss ner och fika lite...
 
Vet ärligt talat inte vad min pajas till hund höll på med när vi fikade???
Hon befann sig mer på rygg, än på sina fyra ben...
       
Men Glad var hon❤️


Dags sen att skicka Knocke på sitt spår...

Och tamejfaaan om det inte blev bakspår idag igen...

Så typiskt, när han typ varit klockren hela våren och sommaren...

 
Spårade sen iallafall super, och plockade alla pinnar...
 
Så husse var nöjd med vår Älskade lilla Guldklimp🧡
 

Sen uträttade vi lite ärenden på stan, köpte bla massor med falurödfärg, för nunor snickarna klara med renoveringen av lösdriftens väggar,,, så nu ska här målas?..

Ska ta bilder före, under, efter när vi kommer till skott...


Det gjorde vi inte under lördagen.

Däremot spenderade vi eftermiddagen på lydnadsplanen här hemma på Sjövreten...


Thomas&Glock tragglade framåtsändande...

Det har ju varit lite av Klonkans paradmoment, men med allt för lite lydnadsträning under sommaren, så har det blivit lite av ett  "springa det fortaste man kan" moment😫

Så träna, träna, träna 🏋️‍♂️ 💪 
 
Och det stackars Hickebarnet får finna sig i att sitta fållad, medans jag agerar TL.

Men som med allt annat, hon bara finner sig i det mesta💖
 
Och såklart får hon också både lyda och leka.

Vi gör dom moment hennes handikappade matte klarar av...
 
På kvällen sen, njöt vi av grillad scampi🍤 
 
Och till efterrätt gjorde jag en blåbärspaj, på blåbären vi plockade i skogen tidigare på dagen...

Mums, smakade riktigt bra....
 

På söndagen vaknade jag med en sån rastlöshet i kroppen, så jag trodde jag skulle gå sönder av tristess.

Alltså Hajja, att jag som annars går en morgonpromenad i 1 1/2 timma VARJE morgon, inte har gått en ordentlig prommis på snart 1 månad.

Jag kände mig som en galen elefant 🐘 i en för liten bur, med en smärta från helvetet....


Jag fick utskrivet rejäla smärtstillande tabletter, men samtidigt är jag livrädd för allt vad piller heter.

Har käkat Alvedon och nopraxen i över en månad, men inte vågat ta dom morfintabletterna som jag också fick.
 
Men denna söndag tyckte även jag att det var dags, kunde liksom inte ta ett steg utan att frusta av smärta...


Så jag tog en tablett,,,

Och OJ som en ny värld som öppnades🍾


Vi åkte iväg, och Thomas trampade ut varsitt spår till Glock och Olsson,

sen åkte vi för att hälsa på hästarna..

Tror även Lova kände att jag var ute å lyckligt flög, för hon har väl aldrig brytt sig om mig,, men hon var så kelig och glad i mig, så hon nästan glömde sin husse...
 
men bara nästan😂

Husse Alltid bäst💙
 
Sen skulle Hickan släppas på sitt spår, och då kände jag mig starkare än någonsin💪🦵
 
Jag och HickeliPick sprang🏃‍♀️Runt det spåret.

Och den känslan var ljuvlig💕
 
For sen vidare till Glocks spår...

Och denna dag gjorde han en Superfin analys av spåret, innan han gav sig iväg åt rätt håll👌
 
spårade kanon⭐️
 
Styrde vidare mot Södertälje, där det blev lite Shopping på bla Granngården.

Men sen givet också ett besök på Södertälje BK för lite lydighet....
   
Och sen minns jag typ inget mer från den dagen🤯

 

Och knappt något från dom senaste 2 dagarna heller...

Jag säger då det, man ska ha respekt för tabletter som man inte är van vid.

Jag har känt mig som en vandrande zombie 🧟‍♀️ i 2 dar nu...

Sitter mest apatisk vid köksbordet och kollar nån gammal serie på paddan...

 

Men kände väl ändå att jag började kvickna till lite nu under tisdagseftermiddagen...

Men då med ett jävla Depp istället.

Depp över SM

Depp över knät

Depp över att vi verkar ha fått en huggormshona som flyttat in, och som låter sina små bebisar invadera vår uppfart, har sett alldeles för många på några få dagar. Och det är INTE kul när man har hundar...

 

Jamen eländes elände...

Thomas försöker som vanligt muntra upp med sin filosofi att "det man inte kan påverka" bla bla bla...

Och han har ju rätt, vilket stöööör mig ännu mer🤣

 

Nu har han iallafall semester i några dagar,,, tanken var ju att åka till SM i Jönköping, men trots att det blev inställt, så lät han semestern ligga kvar, så förhoppningsvis blir det lite bra hundträning och en Hobbetur...

 

Sen är det ju nån i familjen som fyller jämt, typ 50 nästa vecka😱

Planen var ju att fira i Sydafrika🦓🦏🦒🐘🐆🦛 men under rådande omständigheter, så blir det inte så.

Däremot blir det ändå så att vi firar i Paradiset....

Mitt Paradis🌅

 

Men det är då, och nu är nu...

Dags att stänga ner Klagomuren, och istället försöka hitta positiva glimtar...

Imorgon är det Unsdag, då får man unna sig något, jag vill köpa en ny bil 🚗 

 
Måste bara övertala min sambo först, som hellre vill ha en Volvo...

 

Ha en fin vecka🌻


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards