Alla inlägg den 21 augusti 2020

Av Ia Weylandt - 21 augusti 2020 17:30

Jag kan inte hitta många fördelar med att vara sjukskriven, och inte kunna göra något...

Men EN finns det faktiskt...

Jag kunde åka ner till Jönköping i veckan för att umgås några dagar med Den Mest Ljuvliga Varelsen på Jorden..

♥️Mormis Morris♥️
 
Å det är ju alltid lite motigt innan jag kommer iväg, vetskapen om att sitta ensam i en bil på en tråkig motorväg i 3 timmar, är ju inte det roligaste man kan göra, men målet ärmhelt klart värt det.

Bra då ändå, att jag inte visste innan att just denna resan skulle ta nästan dubbelt så lång tid😝

För strax efter "läskiga" bron i Norsholm, som jag hatar och nästan blundar när jag kör över, tog det TvärStopp!
 
Jag gick in på trafikinformationen, och blev ju inte direkt uppmuntrad av den läsningen😩

Beräknad sluttid 16.00😱 och då var klockan inte ens 12.00
 
Jösses, jag såg framför mig att jag skulle bli sittandes där i bilen i fyra timmar, men försökte ändå se det positivt att jag hunnit över "läskiga bron" 

Tänk om jag blivit stillasittande på den😰

Hu vale, då hade jag nog tuppat av🤢

Men efter en stund blev vi omdirigerade, och fick åka småvägar till Linköping, det gick väl i typ 10km/Tim, men det gick trots allt framåt, vilket var skönt...


Men, några timmar senare än beräknat fick jag Äntligen träffa den lille Guldklimpen igen🧡


Jag hade med mig en 3-hjuling ner, som jag var rädd att Morris skulle vara för stor för🙈

Men jag är verkligen kass på det där med småbarn, han har lite å växa innan han når ner till pedalerna😂
 
Men Morris var lika lycklig ändå, och bäst av allt var den lilla giraffen på styret, som funkar som en tuta...

Den lär nog mamman och pappan gömma snart😂🤣😂🤣😂
 
Och det som var så jäkla härligt, var att jag skulle stanna över natten, så det fanns liksom ingen tidspress.

Oftast när vi träffats, så har det bara varit några timmar, och då lagom tills vi "lärt känna" varandra, så har det varit dags att vinka HejDå...

Men nu kunde jag verkligen sätta mig där på golvet i hans rum, leka lite, och vänta på att han tog kontakten...
 
Och det dröjde inte länge förens han gjorde det🥰
 
Och jäklar vilken kärlek och lycka som spreds i kroppen, när han helt spontant kom fram och gav mig en kram..

Trodde MormisHjärtat nästan skulle brista❤️❤️❤️❤️❤️

 
Jag fick sån jäkla träsmak i häcken av att sitta på golvet, så vi flyttade in till soffan en stund...

Och återigen, MormisHjärtat❤️smalt, när Guldklimpen kröp upp i mitt knä och gosade in sig...⭐️
 
Detta är min Absolut Bästa Jönköpingsresa ever🤩

För det blev inte bara Morrismys,,,

jag blev helt otroligt bortskämd och omhändertagen också..

Fick sätta mig vid dukat bord, och bli serverad sååå mycket god mat, så jag trodde aldrig jag skulle bli hungrig igen..
 
Och som om det inte skulle vara nog, så fick jag en helkroppsmassage av Fantastiska Sebbe...
 
Det var både skönt och plågsamt på samma gång.

Jag lägger ju så mycket belastning på det "friska" benet, så dom musklerna är helt överspända, och det gjorde så inihelvet ont när Sebbe knådade dom...

Men väldigt skönt när det var över😎
 
En supermysig kväll!


Faktiskt första natten jag är borta från Olsson sen hon flyttade hem till oss...

Men natten hade gått bra, hon hade sovit hela natten på mina huvudkuddar💝

Och det gick som vanligt ingen nöd på våra hundar..


Dom fick scooterturer,,,,
 
Båda fick spåra,,,,
 
Och dom fick bada.....
 
Den enda lilla incidenten som hände, var att hon plötsligt slaktade en BIA-bädd😆vars skumgummi innehåll spreds över hela tomten...

Det har aldrig hänt tidigare, tror det var en protest mot att jag lämnade henne🤩❤️
 
Hoppas bara hon inte fått mersmak, och slaktar dom andra 3 bäddarna vi har hemma😱


Jag sov som en prinsessa på soffan i Jönköping, och kan man få ett bättre uppvaknande än en liten Morris som trycke upp en tub av någonting i ansiktet på Mormis❤️
 
Och sen återigen myskänslan när han kryper upp nära och myser medans Jonna gjorde iordning morgonvällingen.

 
Mätt och nöjd, var han på sitt allra Bästa humör.

Vi lekte kurragömma medans Jonna fixade frukost till oss...

Vaaaaaar är Morris????🙈
 
TITTUT😂❤️
 
Älskade onge❤️❤️❤️

Vi åt frukost,,,
 
och sen packade vi in oss i bilen och drog till A6, för jag ville köpa en ny höstgarderob till Morris.

Vi kom dit prick 10.00, och blev väldans besvikna när vi möttes av en stor skylt som upplyste oss om att butikerna pga CORONABAJSET💩 inte öppnade förens 11.00🥴

Där kunde vi ju inte sitta rakt uppochner i en timma, så vi fick åka hem utan nya kläder.

Men det ger ju mig å andra sidan en anledning att åka ner snart igen😎

 

När det var dags för Morris att sova middag, passade jag på att styra Pugge hem till Sjövreten igen.

Var så sugen på att stanna en natt till, men jag åker nog ner snart igen istället.

Trode aldrig man kunde Älska någon, man egentligen inte känner, så mycket som jag Älskar Morris❤️
Så jäkla Underbar😍

 

 

Men sen är det ju alltid skönt att komma hem..

Vi var ner och körde lite lydnad på kvällen, jag kunde tyvärr inte göra så mycket, för jag hade så jäklanont i knät...

Men Glock fick köra igenom alla Elitmoment utom hopp och stege.

Såg bra ut...

 
Olsson fick träna att hålla metallapporten, och markera kongen, så hon va väl lite nöjd ändå😛


Åsså vare fredag då,,, och man borde ha världens fredagsmyskänsla,,, men inte jag.

Jag är bara såååå jäkla rastlös...

För vad gör jag om dagarna?
Jag ligger kvar i sängen länge på morgonen, kollar serier...

Går upp, käkar frukost länge, samtidigt som jag kollar serier....

Sen intar jag ryggläge på altanen,,, kollar serier....

Jag håller på att bli tokig...
Men sen faktiskt, så kände jag att värktabletterna jag tar på morgonen börjar hjälpa lite, så jag packade in mig och hundarna i bilen och drog till skogs...
 
Där satte jag mig på en sten, och bara njöt av min skog, och av att hundarna Älskar blåbär😊

Båda är helt galna och bara går och mular i sig..

 
De e ju en kul aktivitet😜


Sen vallade jag faktiskt en snabbis med Glock...

 
Det funkar ju som lite rolig aktivering, men jag skulle nog önska mer rörlighet från mig själv...

Olsson och jag lekte också runt lite med kongen.

Är så glad 😁 ville ju ordna en kurs i SpecialSök på Strängnäs BK, men visste inte om intresset fanns, men efter att ha fått OK av styrelsen lades en inbjudan ut, och 24 timmar senare var kursen fullbokad👌
 


Så, jag försöker fylla mina dagar, ändå rinner rastlösheten över, jag vill göra så mycket mer...

När Thomas slutade jobba, gick vi ut och körde uppletande med Hickan och Sheriffen...

Det var ett tag sen sist,,,
men jäklars fint Hinkan letade,,,

 
hon har verkligen näsan påkopplad direkt från start,

var ganska svårt idag, med vinden i ryggen, så dom drog förbi föremålen innan dom fick in vittringen,

 

nöjd med avlämningarna också, mindre tugg än vanligt,,, men lite tugg är det ju...

 
Man kan inte få allt på en å samma gång😎

Och stackars Thomas han bara går, och går, och går...
 
Det är han som får lägga ut alla föremål, stackarn...

Men å andra sidan, så har jag gjort det i så många är tidigare, så det är väl inte mer än rätt😍


Och Knocke var också Fantastisk⭐️⭐️⭐️⭐️
 
Ska bli kul att förhoppningsvis se honom "live" om 1 vecka i Fagersta🍀
 

Så nu sitter jag väl här, ganska så nöjd ändå,,, vill nog gå ner och köra lite lydnad innan vi gör fredag på riktigt.

I helgen tänkte vi träna lite rapport med båda, och det lär nog bli lite spår och lydnad också.

 

Så många Underbara SM-minnen som dyker upp i dessa tider🇸🇪
Avslutar med ett Älsklingsminne från Värnamo 2011, Bästa SM´t jag upplevt hittils🎈

 

 

TREVLIG HELG ALLA SOM JAG KÄNNER❤️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards