Alla inlägg den 9 oktober 2016

Av Ia Weylandt - 9 oktober 2016 16:40

061007-161007


Hoppsansa,,, plötsligt under fredagen så slog det ner som en klar blixt⚡️ Från himmelen att Thomas och jag camperat ihop i 10 långa år...

Hade inte en tanke på det,,, men under ett kundbesök, där jag frågade kunden vad han skulle göra i helgen, och han berättade att han skulle på Öl och whiskeymässan,, så gick det upp ett ljus...

För det var ju på den mässan allt började, på dagen 10 år bakåt.


Inte så att vi träffades där,,, vi kände ju varandra sedan några år tillbaka från Stockholm Södra Brukshundklubb.

Men ja,,, öl, whiskey, champagne, sprit...

Vad är det man brukade säga???

"VODKA connecting People" eller det kanske var,,,

"NOKIA  connecting People" det gällde,,, men ändå.,,ni kanske fattar,,, typ...???😝


Hur som helst, så kom jag iallafall på det i tid,,, och hann ändra den planerade hamburgermenyn till lite Goa skaldjur istället...

Champagne har vi som en regel här i hushållet att Alltid ha en flaska på kylning,,, vem vet när man plötsligt måste fira något liksom???

Och nu kom den ju väl till pass...


 Men vi började fredagskvällen i fårhagen..

 

Vi "vallade" ner våra vackra får från den torra savannen,,, till den mer frodiga stäppen...

 

Att jag sätter "valla" inom sånnadär "" tecken,,, beror på att det stundtals inte handlar om att valla alls...

Hagen är ju så stor,,, vilket gör att fåren i början sprätter iväg ganska långt,,, och då vill gärna Sheriffen "sprätta" efter,,, och det blir mer jakt, än vall...

Men efter en stund verkar det som om fåren förstår,,, (dom är nog smartare än man tror) att "Sprätten" bakom dom har lina på sig och inte kan komma åt dom,,, så då lugnar dom sig och låter oss komma nära,,, och då lugnar sig också den lilla "Sprätten" och börjar lyssna på mig...


Så till sist kunde vi lämna den vackra boskapen,, lugnt betandes på den grönskande stäppen...

   

Ärligt talat, så vet jag varken vad en stäpp eller savann är för något egentligen...

Men jag gillar orden, och ser framför mig att savannen är torr och tråkig, medans stäppen är grönskande och frodig...

Eller åtminstone så är det väldigt slyrikt...

Vad vet jag???


Vi satt sen kvar i hagen alla fyra en stund, (jag,Glock,Thomas o Dollar),,, och bara tittade på när den vackra fårflocken stod och åt...

Och det var så otroligt härligt och rofyllt,,, samma känsla som att sitta och stirra ut över havet...


Men till sist slet vi oss,,, och gick nöjda in för att inta vår festmåltid...

Thomas åt hela hummern,,, och jag åt alla rökta räkor själv...

Det är inte det att jag inte gillar hummer,,, men jag föredrar faktiskt rökta räkor om jag får välja,,,moch det måste man ju få när man firar 10 år...


Till efterrätt blev det vit chokladmousse med bär och riven choklad...

SuperGott!!!

Hundarnas mat lyxade vi till med smarrig lammfile...

 


Det tyckte dom va gott,, och vi var alla nöjda och glada när vi gick och la oss...


Lika nöjd och glad var inte jag dagen efter, då jag vaknade och var så inihelvetes bakfull,, så jag kom knappt ur sängen...

Kan det vara så illa så att jag inte tål champagne längre,,, eller var det dom rökta räkorna det var fel på??


Thomas och jag som annars nästan drar lott om vem som ska få gå morgonprommisen på helgerna eftersom båda vill...

Denna morgon behövdes inga lotter...

GÅ bara GÅ,,,, väste jag fram, och låg själv kvar i sängen med en blöt handduk över huvudet...


Thomas stack iväg ut en timma,,, och jag masade mig faktiskt upp och dukade fram frukost..

Jag var så vansinnigt sugen på något fett,,, vadsomhelst,,, bara det var flottit...

Och jag hade tur att det fanns skagenröra kvar sen dagen innan,, och även en liten bit baguette.

Det blev en perfekt bakisfrukost...


Och jag kände liksom, medans jag halvlåg och åt där vid frukostbordet, att den feta skagenröran liksom lindade in min ömmande hjärna som i bomull, vilket gjorde att den varje gång jag rörde mig lite dunkade lite, lite mjukare mot skallbenet...

Det kändes bättre,,, men inte bra...


Så efter frukosten, när Thomas stack till skjutbanan,, så gick jag tillbaka till sängen och låg och vibrerade i det mörklagda rummet....


Efter nån timma kändes det faktiskt lite bättre, och jag sträckte mig efter min telefon,,, och läser ett så inihelvetes tråkigt meddelande som levererats flera timmar tidigare...

Alltså det var som om någon högg en kniv rakt in i hjärta, och huvudvärken var plötsligt som bortblåst...

Jag fick panik,,, och ville bara iväg...


Och vad är då bättre än att sticka till skogs med hundarna???

Vi gick och vi gick och vi gick,,, stundtals med tårarna rinnande utefter kinderna,,, men samtidigt med så många roliga och fina minnesbilder som fladdrade förbi...


Till sist var jag tvungen att bege mig hemåt.

Vi skulle ju ta Hobbe med oss till Strängnäs BK, där det först skulle vara tävlingsmöte, och sedan fest..

Men festlusten hade runnit av oss,, så vi lämnade Hobbe kvar hemma, och åkte utan honom...


Jag gick på tävlingsmötet, medans Thompa tränade lydnad och uppletande med våra hundar...

Sen var vi med på middagen,,, men någon riktig feststämning infann sig aldrig.

 

Vi hade det trevligt,, åt supergod mat, och pratade mycket om det som hänt,, och det kändes skönt att vara just där, just då, eftersom dom flesta där hade en relation till det tragiska... 


Så vi blev faktiskt ganska tidigt hemma,,, vilket var skönt, för jag ställde mig och gjorde köttfärssås på 3 kg nötfärs inför söndagens funktionärslunch på Botkyrka BK.

 

Shit alltså vilken tid det tog!!!

Gör ju alltid egen tomatsås,,, och bara att skära så mycket tomater tog en evighet,,, men gott blev det,, och jag är glad över att jag inte behövde stå på söndagsmorgonen att göra det...


Och skulle man nu fråga våra hundar vad dom tycker om den gångna helgen,,, så skulle nog inte betyget hamna på topp...

Visserligen blev det lite roliga aktiviteter på lördagen,,men hövvaligen så tråkig söndagen blev...

Instängda bakom galler i köket på Botkyrka BK, är nog INTE deras roligaste söndag någonsin...

Att vi gick en superhärlig prommis medans dom tävlande var ute på skogsarbetet,,, det glömde dom nog ganska snabbt..

 

Jösses så vackert dock🍀

   

Vad får det lov att vara???

 

Glock passade utmärkt som kioskbiträde,,, 

men var nog egentligen mest intresserad av att käka upp mackorna själv...

 

Liiiite skoj var det när den andra köksans hund fick komma in och leka runt en stund...

Glock och goldentiken Vinna,, hade riktigt skoj...

 

Dollar ville också vara med på ett hörn...


Jättemysig och Supertrevlig dag har vi haft på Botkyrka BK, där ju Thomas dömde lägrespårhundarna...


Men faktiskt så smolkas hela dagen, och också hela helgen av det tråkiga beskedet att kennelmamma Enduro, tyvärr fick ge sig i kampen mot cancern, och lugnt och stilla somnade in i fredags kväll...

 


Det är så ofattbart, och så jävla sorgligt,,, finner inga ord...

Kennelpappa förra sommaren,,, och nu Kennelmamma,,, känner så enormt med deras enda dotter,,, så ord kan aldrig beskriva....

Vila i Ro, ni Underbara människor som betytt så mycket för så många❤️🌟❤️🌟❤️🌟



När jag kom från Botkyrka drog jag och hundarna ut på en välbehövlig långpromenad i vår vackra skog...

Skönheten och Odjuret???

En sån stil han har Sheriffen❤️

   


Imorgon blir det vallning efter jobbet,,, sen hämtar Thompa hundarna, far hem,, och jag sticker upp till Solna och Friends Arena för för att kolla Sverige-Bulgarien spela VM-kval i fotboll...

Ska bli kul....


Ha nu en fin vecka allihopa....

Och Njut av Lyxen att få leva,,,, det är inte Alla förunnat 💖




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards