Alla inlägg den 21 oktober 2016

Av Ia Weylandt - 21 oktober 2016 17:30

 

Nu är hösten verkligen här på riktigt...

Men vilken höst vi haft hittills....

Hade nästan glömt bort hur det är att torka skitiga hundar och tvätta typ 100 blöta handdukar om dagen...

Men nu har jag blivit påmind, och det med råge....

Något jag inte kan glömma bort,,, hur mycket jag än försöker,,, det är hur skitiga vita golv blir,,, varesig det är torrt eller blött ute...

Shit va det skitigt vi har det,,, jag våttorkar golven varannan dag,,, och ändå ser det ut som en leråker...


JaJa,,, hellre lite skit i hörnen,, än ett rent helvete!!!!😁


På måndagskvällen packade vi in oss i bilen, och for bort till en av "byns" bönder för att köpa hö och halm inför vintern...

Vi är nog lite novisa jag och Thomas,,, för mycket har förändrats sedan vi höll på med hästar för typ 20-30 år sedan...

Då fanns det HÖ,,,, och that's va liksom det...!!!

Nu när Thompa ringde bonden för att beställa,,, började bonden rabbla en jäkla massa olika sorter, skördar, och Gud vet allt,,,

Och Thompa och jag tittade på varandra och kände oss som två fågelholkar typ😵


Så date med bonden bokades,,, och vi blev visade runt på den lilla bondgården.....

"Lilla bondgården" yeay right,,,,,

Vi färdades på slingriga småvägar mellan Mariefred och Stallarholmen,,, och väl framme på den "lilla bondgården" så öppnade det sig som en helt ny stad...

Hela jäkla gården var som ett eget samhälle mitt i skogen,,, såååååå coooolt...


Det slutade iallafall med att vi fick ett gäng olika hösorter med oss hem för att testa vilket just våra får gick igång på...

Skitkul,,, vi kom hem,, gick ut i fårhagen och la ut flera högar,,, hämtade fåren och lät dom smaka...


Och det var inget snack om saken,,, våra får ville ha höet från årets första skörd,,, väldigt, väldigt tunt Hö,,, nästan lika tunt som en sytråd,, och väldigt finskuret...

Så nu är 3000kg Hö beställt och levereras med inte riktigt lika mycket halm vilken dag som helst...

 

Mycket kånka blir det,,,, nån som har en traktor över????


Kånkar det gör vi redan lite varje kväll...

För i måndags började även hantverkarna riva ur stallet...

Och vi har varit lite "dumsnåla" och tagit på oss att ta hand om det gamla virket själva....

 

Men att golvet behövdes bytas ut råder det ingen tvekan om...

 


Så vi ägnade tisdagkvällen åt  fylla släpkärran med gammal bråte,,,, endel kördes till tippen

   

Och en del kördes ut i hagen för att förhoppningsvis eldas upp i helgen som kommer....

Hundarna tycker det är skitkul när vi jobbar i markerna på gården,,, dom är delaktiga i allt...

 


Eftersom mörkret börjar komma allt tidigare och tidigare nu,,, så blir det endel fix och trix inomhus innan läggdags...

Bla så har jag packat upp Dollars priser,,, och trots att vi bestämt oss för att inte ha någon "skrythylla" i detta hemmet,,, så blev det så ändå,,, fast inte på samma vis...


Det började med att jag tyckte trappan ner mellan, mellan och undervåningen var så jäkla trist så jag inte gick där mer än måste...

Men plötsligt som trolleri, med SuperDollars Cert-tavlor,,, så blev faktiskt trappan ett av dom Vackraste ställena i huset...

Och sen som av bara farten, så blev det lite skrytuppsättningar här och där,,, men inte allt på samma ställe som tidigare,,,,


Men dom Största och Vackraste Bucklorna har fått en viss plats...

Championat-tavlorna hamnade mellan, mellan och övervåningen...

Tavlan från SM-bronset sitter på en vägg,,, och på en annan sitter förstoringen av SuperDollar, prydd med medaljerna från SM och DM...

Och självklart så har även Glock's lilla prissamling en given plats i vårt hem...

   

Underbara Älskade hundar, som ger oss så mycket glädje och härliga minnen att minnas tillbaka på💖🌟💖


På onsdagen åkte vi söderut för att titta på en häst som Thomas fastnat för...

Thomas var så exalterad så han gjorde konstiga miner på varenda bild, och såg helt puckar ut,,, så jag fick lov att stila till den med lite hjärtan...

 

Och hjärtan passar bra,M-förslag Thompa blev jåtteförtjust i detta lilla rara sto..

Hon var faktiskt genomtrevlig att hantera,, hon är ju bara drygt 1 år.

Vi träffade också hennes trevliga mamma, nedan en vacker bild på dom två tillsammans...

 

Thompa har ännu en häst han vill kika på innan han bestämmer sig,,, men det kändes på onsdagskvällen när vi sent omsider efter 4-timmars bilresa var tillbaka på Sjövreten  igen,,,som om han redan bestämt sig...

Nästa helg ska vi även titta på en häst som jag fastnat för,,, och även om jag inte vill ha någon just nu, så måste vi ju ha sällskap åt den häst som han bestämmer sig för,,, 

Spännande är det!!!


På torsdagskvällen blev det Äntligen lite tid över för Glock och mig att testa 25:an.

 

Och vilken skillnad,,,, nu vallade vi faktiskt stundtals,,, även om dessa får är liiiite mer springiga än dom på kursen...

Men mest tränar vi ju på att Glock ska kunna ligga kvar på kommando, trots att jag och fåren rör på oss i fållan..

 

Det går bättre och bättre,,, även om den lille Sheriffen på eget bevåg stundtals tar tillfället i akt att självmant slipa på sin krypteknik😍


Fantastiska Glock❤️

 


Resten av torsdagskvällen ägnade vi åt att köra mer skräp från stallet,,, ett evighetsjobb känns det som,,, och vi somnar varje kväll, med ömma trötta kroppar...


Jag måste visa några riktiga fynd som jag hittade på en hundaffär....

Glock Älskar ju att springa omkring med saker i snören som dunkar mot kroppen på honom,m, hur man nu kan tycka det är skojigt,,, ser ut att göra skitont...

Hur som helst, så gillar han ju det,,, och därför så blev jag störtförtjust i denna lekis när jag såg den i affären...

 

Det är en Bläckfisk,,, med huvud som en boll,,, och sen fyra tentakler med en mindre boll på varje arm...

Som tur är så köpte jag varsin åt dom,,, och dom båda två fullkomligt bara Älskar dom...


Dollar bär mest omkring på sin,,,

 

Men Glock springer ärevarv, runt, runt, runt,,, med Bläckis ben dinglandeS och slåendes hårt i sidorna...

 

Jag Älskar att se dom glada💖💖


Dom tycker så mycket om dom så att dom tom sover med dom nära,,, 

Dollar har tom lagt en vakande tass över sin medans han slumrar en stund.

 


Och nu är det Äntligen fredag....

En lite annorlunda sådan,,, för här sitter jag ensam och övergiven!!!😔

Stackars Thomas jobbar över,,, hans kontor ska flytta till nya lokaler,,, så alla måste vara med och flytta ikväll efter arbetstid..

Lite väl fräckt kan jag tycka en fredagskväll...

Och som om det inte var nog med det,, så måste dom även komma in en timma på söndag...

Och det är väl ingen större grej egentligen,,, bara det att det är en timma mellan 12-13 vilket betyder att Thompa blir borta mellan 11-14,,, timmar mitt på dagen som skulle behövas till annat...

Nu hinner han inte sätta igång nåt projekt innan,,, och knappt nåt efter heller...

Trist!!!


Men jag i min ensamhet stannade till på vägen hem och la ut varsitt ängsspår till hundarna...

Dagens spårmarker...

 

Det får bli spår på äng nu om det ska hinnas med att spåra efter arbetstid,,, det börjar redan mörkna,,, så dags att ge mig iväg

 

Det är skönt att det inte finns så mycket att ramla på ialliallis,, även om det hinner bli lite mörkt....


Imorgon kommer Micke, Izabella och lille Liam hit på lunch,,, 

Ser fram emot det,,,vi ska grilla korv och bara mysa,,, hoppas också vi kan åka och titta på hästgården som dom köpt mellan Järna och Nykvarn...


Och söndagen kommer Glock och jag spendera hela dagen i fårhagen...

Jag sticker vid 9 på morgonen, och kommer inte vara tillbaka förens nån gång efter 17...

Ska bli Superkul!!!


Nu ska jag tagga upp dessa gossar, och sticka iväg och ta spåren...

Bilden är faktiskt från igårkväll när dom gosade ihop sig vid mina fötter...

 

Just i detta nu, ligger båda ute och väntar på husse, som Alltid brukar vara hemma vid den här tiden...

Dom lär få vänta en stund till,,, men sen när husse väl kommer ska jag bjuda honom på en smaskig räkmacka...


Trevlig helg alla Glada!!!🍀

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards