Direktlänk till inlägg 5 mars 2017

Tjejhelg,,, 💃🐶🍾🎈🍷🐾💞

Av Ia Weylandt - 5 mars 2017 18:00

 

Åhh vilken härlig energiboost helg jag har haft❤️❤️

Sitter här hemma så jäkla nöjd och glad efter att ha skrattat mer än jag skrattat på mycket länge...

Sköööön känsla i kroppen...🎈


 Men helgen inleddes ju redan i fredagskväll...

Och jag vete tusan va det är för fel på min hjärna nuförtiden alltså???

För det är inte många hästar hemma där just nu...

Minns ni att jag skrev för några helger sedan, att vi skulle käka hemmagjorda hamburgare med tillbehör till middag,,, och bäst jag höll på att preppa,,, så insåg jag att jag glömt köpa både hamburgare och hamburgerbröd...

 

Den gången kunde jag improvisera med att laga lördagsmiddagen istället,,, men det kunde jag inte denna helg,,, eftersom jag skulle åka bort, och det därför inte fanns någon lördagsmiddag planerad...

 

I fredags skulle vi käka tacos,,, och bäst jag stod där och preppade för glatta livet,,, så inser jag till min fasa att vi inte hade någon ost hemma😫

 

Och mycket kan jag skippa i en taco,,, men fasiken inte osten...

Så jag kastade mig in i bilen och for iväg till Ica i Mariefred...

Att jag valde Mariefred 7 km bort, istället för att åka 2 km till Ica i Åkers, beror på att jag tänkte passa på att tanka när jag ändå stack iväg för att slippa göra det på lördagsmorgonen innan min och Glock's "roadtrip"...

 

Väl framme när jag kliver ur bilen utanför affären,,,upptäcker jag att jag haft så bråttom iväg,,, så jag har åkt iväg i inga byxor😳

Ser mig själv stå där i ett par marinblå långkalsonger med små vita moln på....😖

Äh va faan tänker jag,,, jag låtsas att det är ett par tights, och kutar in i affären, rycker åt mig första bästa ost,, och kutar ut igen...

 

Stannar, vad jag tror, lite snabbt till på macken för att tanka,,, 

Men OJ då hoppsan,, där var det värsta cirkus jippot med clowner och hela kittet,,, och dom började vifta och skrika att alla som besökte macken måste komma och dra i lyckohjulet...

Det firades att denna Statoilmacken, som en av de sista i Sverige, äntligen fått klä om till CircleK kläder

 

Jag försökte typ försvinna bakom bilen,,, ville liksom inte gå upp inför alla iklädd inga byxor👖

Men jag var chanslös,,, bara gå upp, och snabbt som tusan sätta hjulet i spinn...

Jag hann snabbt notera att vinsterna var typ en kopp kaffe, en varmkorv eller en chokladkaka...

Jaja, tänkte jag,,, hoppas jag vinner en korv med bröd🌭 För den kan ju hundarna få fredagsmysa med...

 

Men kära nån sicket liv det blev på folket,,, när hjulet stannade på 🌟-vinsten,,, och jag kammade hem 100 kr drivmedel....

👯🍾🌟🍀🌻🎊🎉🎈

 

Där stod jag i mina marinblå långkalsonger och skämdes,,, och min älskade Mormor Götas ord ekade återigen i öronen...

"Var Alltid klädd för att vara beredd att hamna på sjukhus, och inte behöva skämmas,,, hel och ren är AoO"

 

Jaja,,, ren var jag iallafall eftersom jag bastat innan...

Väl hemma igen upptäckte jag att jag även glömt köpa sallad,,, men det löste jag genom att "nalla" lite från salladshuvudet som jag skulle ha med mig till Adelsö,,, där jag var salladsansvarig....

 

Ägnade även fredagskvällen åt att packa inför tjejhelgen...

Kära nån så mycket prylar som ska med för bara en natt...

Tur jag inte skulle åka tåg...

För jag tror jag gick i minst fyra vändor ut till bilen,,, och ändå var jag livrädd för att ha glömt något viktigt....

Men sen insåg jag att bara jag hade hunden och vinet med mig, så skulle resten lösa sig...😊

 


Men jag är väl ett jäkla skak...

När jag fick inbjudan till helgen,,, så var första tanken att bara ta med Glock..

Men sen när jag väl stod där på lördagsmorgonen, så fick jag så fruktansvärt dåligt samvete över att lämna Dollar hemma,,, så jag ropade till Thompa att jag även skulle ta med SuperD...

Men Thomas var stenhård och sa NEJ,,, han ville ha Dollar hemma, och tyckte det var nyttigt för framförallt Glock att få åka iväg själv en helg.

 

Så Jävlar va tårarna sprutade när jag satte mig i bilen med Dollars ledsna blick fastetsad på hornhinnan...

Det har ju liksom Alltid varit Dollar och jag❤️❤️

Det gjorde verkligen ONT att lämna honom,,, även om det var med husse...


Men iväg for vi,,, jag och Sheriffen...

Så tidig lite regnig lördagsmorgon möttes jag och fru Bäzta upp ute på Ekerö, för att gemensamt ta färjan över till Adelsö...

 

Det blåste lite kallt, och kändes lite lätt ruggit,,, men vi var båda fyllda av så mycket positiv förväntan inför helgen,,, så dåligt väder kunde inte förstöra GO-känslan som fanns i kroppen...

 


Och jäklars så mysigt och kul vi haft...

När vi anlände till Stora Dalby gård på norra Adelsö, blev vi glatt mottagna av gårdens "gårdskarl"

"Fru Eddie"

 

Fru Eddie,,, måste verkligen ha funnit sitt drömjobb.

Stora Dalby, ägs och drivs av en känd svensk artist.

Och eftersom denne artist är mycket ute och "gigar" som behöver den någon pålitlig person som bor heltid på gården och tar hand om hundar, får och höns, när denne är iväg...

Snacka om drömliv.....

 

Vi gick runt på lite husesyn i det stora huset,,, men sen for vi ganska så raskt ut i dom vackra spårskogarna...

 

Och det var verkligen superfina spårskogar...

Hela stället påminde väldigt mycket om Tärnsjö....

 

Jag la själv ut mitt eget spår,,, och sen tog jag Glock med mig på en Magiskt vacker promenad...

   


Sen satte vi oss ner i den vackra skogen och njöt av Goa mackor och härligt tjatter...

 

Fru Bäzta bjöd på mackor med stekt ägg och falukorv,,, och dom smakade verkligen himmelskt...

 

Mmmmmmmmm,,, Fru Bäzta ser så nöjd och belåten ut....

 


2 timmar senare,,, släppte jag Glock på spåret...

Och jäklars vilket fint upptag han gjorde..💖

Vist är det vibrationer och full fart ut,,,💨

Men nu stannade han till, och analyserade en nanosekund,,, och drog sen iväg åt rätt håll....

 

Älskade Sheriff❤️

Och sen var det faktiskt en riktig fröjd att gå bakom honom...

Spåret var drygt 1 km,  2 timmar gammalt,,, och han spårade Magiskt

 

Duktiga, Duktiga Glock...🐾🐾🐾🐾🐾

Vi lekte och busade Både Länge och Väl efteråt...

 


När jag och Glock kom tillbaka,, stod en uppletanderuta vallad och klar att sätta tänderna i...

Först ut var den heeeeeeeelt underbara värdinnans lika underbara hund Eddie❤️

Eddie är en 7-årig vorsteh,,, och det är längesedan jag blivit så kär i en hund...

 

Han var så jäkla härlig att se i uppletanderutan...

 

Tycker det är Fantastiskt att dom tävlar Elitsök,,, tänk om man kunde få en sån att springa rapporten, och sen ha så fin lydnad...

Alla andra skulle vara chanslösa😎

 

Näst på tur var Bästaste Bäzta,,,

 

Och hon är ju bara för Härlig hon också...

Säger bara "sälis" och garvar nästan ihjäl mig bara jag tänker på det..

 


Sist ut var gulligaste KlonkanBoy,,, och Kag tycker han gjorde det Jävligt bra...

Testade att värma upp med att han fick leta,,, och det gjorde susen iallafall denna dag,,, för springet i benen var borta och näsan var på från start..

 


Sen var det riktigt skönt att komma (hem)..

För även om man blev varm när man spårade,,, så var vilket lätt frusna efter att ha stått stilla i uppletanndet...

 

Men då lärde jag mig en ny magisk grej...

Mintvodka med varm choklad....

Släng dig i väggen lomumba...

Shit va gott,,, och shit va majsigt att sitta där och snacka en stund, och bli alldeles varm och Go inombords..

 


Sen ägnade vi lite tid att bära in all packning, och boa in oss i våra rum...

Det gick ingen större nöd på Glock och mig...

Här skulle vi nog sova gott💤💤💤💤💤💤

 


Det blev ju annars lite pysslande kompostgaller och slussning av hundar...

Men allt löser sig ju liksom,,,, även för mig som är skitnojjig....

Glock sitter och suktar efter Bäzta en stund,,,,

 

Men lägger sig snabbt till ro efter en lång och Händelserik dag....

 


När sängarna var bäddade,,, och hundarna fått sitt,,, öppnades en flaska skumpa....

 

Som smakade ljuvligt ihop med härliga snittar på skagen, löjrom och lax....

 

Man skulle kunna tro man hamnat i himmelriket,,, för där satt vi och drack skumpa och käkade snittar, samtidigt som vi skrattade så tårarna rann....


Strax innan mörkrets inbrott tog vi ut och rastade alla hundar...

 


Och sen blev det middagsbestyr...

Och vilken Jävla middag vi åt...

Smakerna hänger fortfarande kvar gomen....

 

Jag som Inte är mycket för kött,,, tycker denna tallrik är Magiskt Vacker...

 

Det är älgkött,,, och tillsammans med pressad potatis, sallad,, och en så Magiskt god sås,,, KAN det nog vara i närheten av det Bästa jag någonsin ätit hittills...

 

SKÅL!!!!

Fy som Faan så gott det var😋

 


Vi satt uppe både länge och väl,,, (22.30) är länge för mig iallafall...

Men då tog jag Glorre med mig, och drog mig tillbaka på mitt rum,,,och sov så jäkla skönt hela natten....

Så mycket bättre än vad jag gör hemma....

 

Vaknade visserligen med lika mycket smärtor i kroppen som vanligt,,, men dom känns inte lika jobbiga när jag inte behöver sätta mig och köra bil det första jag gör,,eftersom armarna inte lyder Som jag vill...

 

Jag och Klonkan tog en liten kisserunda på gårdsplanen med fåren i bakgrunden...

 

Sen fick han också hälsa på gårdsägarens hundar...

 

Dom hade nog gärnet lajjat runt en stund...

 

Vi packade ihop våra prylar,,, åt en lång god typ hotellfrukost Med massor av olika bröd och pålägg...

Sen tog vi en lång mysig prommis med dom Bäzta


 

Jag kände mig så Otroligt Tacksam och Privilegad när jag åkte från Adelsö....

 

TACK till min Fina vän som tog mig med denna helg,,, ❤️

Mycket  har känts så svart på sistone,,,, men hon sa verkligen att

"du kommer INTE åka därifrån deppig"❤️

TACK min "nya" vän,,,,

"Näää,,, Ingen kan nog må Depp i ditt sällskap,,, Vilken vitamininjektion jag fått i helgen❤️❤️

 

Jag kom hem till Sjövreten igen,,, fullsprutad med God energi,,, och insåg att Thompa och Dollar var i mycket gott skick,,, trots att jag varit frånvarande i ca 24 timmar..

Ingen hade svultit ihjäl😬

 

Jag hade så mycket planer att vi skulle ut och köra frispår eller nåt...

Men både Klonkan och jag var lite lätt möra efter våra dagar på reas,,, så det blev bara härligt slappande...

  


Ha en Go arbetsvecka alla glada🍀

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards