Direktlänk till inlägg 19 mars 2017

Underbara helg☀️

Av Ia Weylandt - 19 mars 2017 18:00

 

Attans vilken Magiskt Härlig helg vi haft....

Vi bokade av allt vi planerat,,, och bestämde oss för att inte ha en endaste tid att passa på hela helgen...

Såå Jäkla Sköönt🍀

 

Så lördagsmorgonen, började jag med att gå en över 2 timmar lång prommis med våra Älskade hundar...

Dollar håller sig ju mest bakom, nära mig,, 

 

Men Sheriffen,,, jävlar va han springer,,, man ser honom bara som en liten prick där mitt i kohagen,,,

 

Och det är sån jäkla njutning att se honom kuta runt..

Snacka om självmotionernade liten hund❤️

 

Hemma igen åt vi en lång god frukost,,, och hur mycket jag än älskar lördagarnas Rapportträning med Botkyrkagruppen,,, så tycker jag det är skönt ibland att bara få ta det lugnt på helgmornarna...

Man stressar så mycket på veckomornarna,,, så det känns verkligen lyxigt att bara få va....

 

När frukosten låg i säkert förvar i magsäckarna,,, packade vi in oss i bilen och drog till Strängnäs BK för lite lydighet...

 

Tycker återigen att Glock sköte sig bra....

 

Även SuperD fick komma ut och lyda lite med husse...

 

Apportera är fortfarande såååå kul, så det blir startskall och gripmorr,, och sen full fart in...

Älskade hund❤️

 

Avslutade med massor av lek och bus...

 


Stannade sedan till i ett köpcentra på vägen hem...

Bunkrade bla upp med massor av schampo, balsam, duschcreme etc, etc på ÖoB...

Hoppade också in på Djurmagazinet för att köpa en ny Metallapport eftersom vår gått sönder...

Jag kollade tidigare i veckan på en i en hundtillbehörsbutik, och blev lite lätt chockad när dom ville ha 469:- för en lättmetall...

Jag tyckte det lät svindyrt💸💰💸

 

Men jösses Amalia,,, på Djurmagazinet tog dom 699:- för den...

Hutlöst!!!! 

 

Tillbaka på Sjövreten, började vi med att byta hage på hästarna..

Det finns väldigt många fördelar med att låta hästarna gå på lösdrift, men det finns också en stor nackdel...

Och det är under denna årstiden när det är blött och geggigt,,, att hästarnas hovar står i väta hela tiden.

 

Vi har senaste tiden stängt in dom i lösdriftshallen nattetid för att hovarna ska få torka upp lite,, men nu tänkte vi att dom kunde få spendera hela helgen i en lite mindre, men snustorr hage...

 

Det tyckte dom var väldigt intressant,,, speciellt eftersom dom kom ganska nära grannens 2 hästar...

Inte så att dom kunde nosa på varandra,,, men titta var också kul en liten stund...

 

Men sen lockade maten mer...

 

Jag och Glock ägnade oss åt att förbereda en jäkla massa hönät,,, vilket är ett väldigt harmoniskt göra tycker jag...

 


Thompa i sin tur åkte ut med en dunk diesel för att försöka elda upp 2 högar till...

 

Det går sådär...

Riset är ju ganska genomsurt,,, och vi vågar bara tutta på när det är helt vindstilla,,, vilket gör att det flammar upp rejält,,, men sen släcks det ganska fort,, och bara ligger och ryker...

 

Men lite brinner ju ner,,, så vi får väl ta lite i taget,,, det är redan en enorm skillnad mot närvara flyttade hit...

 

Jag ägnade mig undertiden åt det tunga, men tacksamma jobbet att mocka i hagen...

Jävligt tungt,,, men fint blir det,,, nu var det ju väldigt mycket eftersom vi inte kunnat göra det på hela vintern då skiten varit fryst...

 

Jag kände faktiskt ett liten sting av avundsjuka en snabb sekund, för våra träningskompisar som var och tävlade i Norrköping,,, och där gick jag och mockade skit💩

Men den känslan gick Tack och Lov över lika fort,,,, 

Jag Älskar livet vi lever nu,,, och Ärligt talat så har jag inte haft det minsta tävlingssuget på sista tiden,,, men nu börjar det så sakteliga komma tillbaka...

Kan ju bero på att vi faktiskt anmält till första tävlingen på nästan ett år....


Fyris var faktiskt till stor hjälp i mockningen,,, för Thomas körde med hjälp av snöplogen ihop skithögarna så det gick snabbare och lättare för mig att plocka upp dom...

Härligt Teamwork!!!!

 


På fredagskvällen satt vi ute länge, och tog även en Irish Coffie i det sista solljuset innan solen försvann bakom trädtopparna...

Det ville jag gärna göra även på lördagen,,, men det blev faktiskt lite för kallt,, så vi gick in istället....

 

Och Satan i Gatan vad jag Älskar dom vita trägolven i huset efter en hel dag ute😖

 

Hur tusan tänkte man, när man gjorde vitt överallt på en gård???

Nåväl,, det är som det är,,, bara gilla läget och lägga sig ner och knäskura....

 

Mysigt var det sen att stå i köket och förbereda middagen, och samtidigt se Hebbe och Lova gå och strosa utanför köksfönstret❤️❤️

 

Nu blev det ju tyvärr så att jag förberedde en middag som jag aldrig hann äta,,, för på lördagen tog jag personligt rekord i tidigt somnande...

Jag var så himla glad att den alpina världscupsavslutningen gick i USA,,, vilket gjorde att TV-sändningen var på kvällstid, och inte mitt på dagarna...

 

Så jag satt och laddade som fasiken inför herrarnas storslalom, och damernas slalom på lördagskvällen...

Första åket för damerna gick kl 17.00,,, och dom hann inte ens åka klart innan jag somnade och sov för natten.🙁

Så jäkla trist,,, inte bara för mig som missade både slalomen OCH även middagen,,, utan tråkigt för Thompa som fick äta själv...

 

Jag vaknade till vid 21-tiden, och flyttade mig då från soffan till sängen, somnade om, och sov som en stock tills strax före 7 på söndagsmorgonen...

Fattar inte varför jag sover så mycket på helgerna,,, och typ bara 3 timmar/ natt i veckorna????

Men Trist är det

😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴💤💤💤💤💤💤💤

 

Men för att se det från den positiva sidan,,, så har jag ju känt mig jäkligt pigg hela dagen idag...

Thompa tog en kortare sväng med hundarna imorse,,, och jag förberedde en lika god frulle som på lördagen...

Däremot var vi ganska tidigt ute i den vackraste av rapportskogar....

 

Det var lite nervöst att första gången på över ett halvår gå ut för att träna rapport själva...

Under hösten krånglade det ju som fasiken på tredje skicket när vi körde själva,,, så då bestämde vi oss för att istället för att bråka med honom,,, att helt enkelt skita i att träna ren rapport annat än i grupp...

 

Så har vi varit själva, har vi kört frispår eller överlappningsövningar,,, och det i kombo med lyckade gruppträningspass, har gjort att vi känt att Sheriffen har växt och stärkts efter varje träning...

Men nog tusan var jag nervös inför dagens lilla test...

 

Thompa och Sheriff förbereder sig på A...

 

Klonkan var skittaggad när han satt ute och väntade på B...

 

Vi körde inga längder att tala om,,, 400+600+600

Det var inte längden vi ville kolla av denna dag,,, utan motivationen att springa...

Och i full spruta kommer den Fina lilla Glocken in på C, där jag gjort en ganska ful sväng av från stig och in i obanad terräng,,,

Men det löste han skitfint,,, det är så öppet i den skogen,,, så jag såg honom hela tiden i förlängningen....

 

Ser ni pricken som är Glock??? Jag ser honom!!!😄

 

Tog sen en ganska så lång väntan mellan skicken från C-A,,,, ville att han skulle gå ner ordentligt i flås, så att inte orken skulle påverka chanserna att han skulle gå....

 

Men den Underbara Sheriffen gjorde oss inte besvikna denna vackra söndag...

I full spruta gick han iväg på tredje,,, och jäklar vilken Go känsla som infann sig i kroppen...

Vi valde att avsluta där, så jag gick med lätta steg tillbaka till A...


Nu är ju en gång, som bekant ingen gång,,, men han känns jäkligt fin just nu,,, och känslan inför tävlingen om tre veckor är bra,,, sen vet man ju verkligen att i rapporten kan allt hända...

vi vet ju hur jäkla lätt det är att hamna på ruta ett igen....

 

Tror Sheriffen var lite missnöjd med att det inte blev ett fjärde skick,,, för han vägrade lämna A-stationen,,, utan låg kvar tills vi ropade på honom...

 

Kanon,,, det är precis så vi vill att det ska va,,, han ska känna sig supersugen på att springa mer🎈❤️

 

Vi åkte direkt från skogen till Strängnäs BK för ytterligare en dag i lydnadens tecken...

Vill gärna få till lite mängdträning för att se att han mentalt orkar med lydnad efter en rapport,,, även om den var väldigt kort...

 

Dollar fick först hjälpa husse att "bygga" banan,,, innan Glorre fick komma ut och glänsa🌟

 

För Glänste🌟🌟gjorde han verkligen idag...

Inte bara i FB-mått mätt...

Riktigt, Riktigt fint  framåtsändande

 

Krypet ÄR Magiskt.....

 

Hoppet,,,, inget att snacka om....

 

Det som är,,, är att han både igår och idag lagt sig ner på inkallningen...

Och då snackar jag inte på själva ställandet,,, utan har har lagt sig ner när Thompa gått en bit i lämnandet...

Hmmmm🤔

 

Såklart fick sen även SuperDollar komma ut och lyda lite,,, idag med mig bakom spakarna...

 

Skojigt tycker SuperD....

 

När vi sen kom hem igen,,, ville Thompa göra ytterligare ett försök att tutta på rishögarna🔥🔥🔥🔥

 

Men det går trögt alltså....

Måste nog torka upp mer....💦

 

Jag gick bananaz häromdagen, då jag upptäckte att Willys börjat sälja uteblommor...

Köpte på mig rejält,,, men sen blev det tyvärr inte att jag planterade om dom,,, så jag tror dom flesta dött...

Men några såg ut att kunna rädda,,, så jag har gjort ett försök,,,

Får hålla tummarna✊✊ för att dom tar sig....

 

Jag hade ju annars bestämt att inte plantera så mycket blommor iår,,, känns som om vi typ har annat att pyssla med,,,

men jag Älskar ju att plantera,,, så varför inte,,, skit i om dom dör liksom.....😕

 

Vi avslutade sen en Underbar dag med varsin kopp kaffe i solen...

Svårt att förstå att vi bara är i mitten på mars...

 

Man kan ju lätt luras av att tro att våren är här på riktigt nu...

Känner mig skraj att det kan komma ett rejält bakslag....❄️☃🌨⛈🌧🌦❄️☔️🌪

 

Tillbaka till metallapporten,,, så gick jag in på nätet,,, och hittade där att den kostade mer som som jag tänker mig att den ska kosta...

Hajja 265:-,,, jämfört med 699:-,,,, då är 79:- i frakt i te så mycket att tala om...

Sen att det "råkade" slinka ner en liten spårsele också,,, det är ju lätt hänt liksom....☺️

 

Även så "råkade" jag beställa ett nytt tjänstetecken för några veckor sedan🙃

Men det är faktiskt mest Thompas fel,,, han ville att vi skulle ha ett tecken som syns bättre i skogen,,,

Så nu är ett beställt som jägarna lättare ska kunna se...

Vore ju synd om jägarna skulle förväxla Glock med en älg,,, eller nåt!!!☺️

 

Nu ska jag snart ställa mig och skapa söndagsmiddag,,, hoppas även jag håller mig vaken och får avnjuta den idag...

Det kommer att bli en bra vecka,,, det är jag säker på...

För på onsdag kommer Världens Bästa Jonna upp från Jönköping för att mysa i några dagar...

 

Underbara Bästa Dotter❤️❤️❤️❤️

 

Jonna är mellan 2 jobb, och kommer upp på onsdagseftermiddagen,,, och stannar tills fredag kväll...

Jag jobbar ju på dagarna,,, men då ska hon träffa kompisar,,, och sen ska vi rida och mysa på kvällarna....

Såååååååå myyyyyys...

 

På fredagen sen, är tanken att Thompa ska åka ner till Falköping, för att i Skaraborgs distriktets regi slutföra domarutbildningen till A-domare...

Nu verkar det tyvärr som om att det är svårt att få fram högre och elit skyddshundar till provet,,, så det är stor risk att det blir inställt...

 

Vore så jäkla tråkigt,,, så jag känner att det kan vara läge att damma av skyddshunden Dollar...

Momenten HAR han ju kunnat,,, men vete tusan om han skulle hålla för att utföra dom nu vid 10 års ålder...

Men vilka ljuvliga minnen vi har från då det begav sig🍀🎈☀️🌟

 

SuperDollar i full fart framåt mot fasttagandet......

 

TJOFFF,,,,,, inte så skönt att få 40 kg schäfer mellan skulderbladen....

 

Men här ser man ju också hur högt han gick i korgen,,, vilket var en stor anledning till att vi la ner skyddet...

Att vara så stor och gå så högt,,, gjorde att landningarna var katastrofala,,,, 

Usch,,, jag ser fortfarande bakåtvolterna han gjorde i dubbelretningen framförmig...

Inte Kul😔

 

Nä,,, inget mer munkorgsskydd för SuperD,,,, däremot så hoppas jag verkligen att skyddsdomarprovet kan bli av...

 

Men den som lever får se....

Nu slappar vi,,,både 2, och 4- benta....

 

Ha en Supervecka,,,, önskar jag alla Underbara🎈🍀🌟☀️❤️


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards