Direktlänk till inlägg 26 november 2017

2-0 Herbert

Av Ia Weylandt - 26 november 2017 17:30

 

Hej, jag heter Herbert.

jag bor på Sjövreten,,,

och här har jag uppenbarligen bestämt mig för att stanna livet ut, trots att min elaka häxa till ägare försökt inte bara En gång, utan TVÅ gånger att sälja mig....


Men precis som förra gången, fick dom blivande köparna åka härifrån med tom transport��

Jag tror jag blir gaaalen allts�

Detta trots att dom kom med en liten minilastbil,,, nästan likadan som den han kom hit i.

 

Vi höll på i närmare FYRA timmar,,, och det var sååååå jäkla nära flera gånger,,, han var nästan helt inne,, och skulle liksom bara vrida runt rumpan i rätt läge,,, när han istället bestämde sig för att backa bakåt...

 

Och när 750kg Herbert bestämt sig för att gå åt ett håll,,, ja då hjälper det inte att 3 personer står bakom med linor och försöker hålla emot...

Han bara backar!!!


Suck,,, vi provade verkligen allt tips, trix och råd vi fått innan,,, men Herbert gick tillslut tyvärr segrande ur striden...

Man kunde nästan se hur han lipade åt oss, när vi återigen släppte ut honom i hagen tillsammans med Linus och Lova...

 

JaJa,,, än är inte sista ordet sagt!

Jag gillar INTE att förlora��

Jag var på så ruskigt dåligt humör efteråt,,, och vad hjälper bättre mot det, än en skön promenad i skogen med hoppiga och glada hundar?..

Frisk luft hjälper mot mycket har jag märkt...

 

Vi fick lite brått in sen för att packa och göra oss fina inför kvällens galej...

Abbotarna hade bjudit några träningskompisar på SM-fest,,,

för att fira dels SM-segern,,, men också ett Heeelt Fantastiskt tävlingsår i övrigt...

 

Det är ju såååååååå mycket som ska packas för att 2 personer och 2 hundar ska sova borta en natt...

Täcken, kuddar, handdukar, hundbäddar, hundmat, matskålar, ombyte, presenter etc etc...

 

Jag slängde bara allt i en stor hög på hallgolvet innan vi började bära ut allt i bilen...

Dollar så söt,,, och kanske lite orolig för at han inte skulle få följa med,,,

Han la sig helt enkelt mitt på alltihop,,, ingen risk att glömma honom inte.. 

 


Vi kom fram till Uttran i god tid,,, installerade oss i vårt lilla hus där vi brukar sova när det är fler än vi som ska sova över..

Tog en snabb prommis,,, och gick sen in på kalaset...

 

Fint och festligt dukat,,, där Abbot spelade huvudrollen...


Det bjöds på champagne,,, med goda tilltugg,,, samtidigt som presenter öppnades...

   


Självklart var Guldmedaljörerna iklädda Guldhattar....

Mr Abbot.

 

Värdinnan Fru Abbot....

 

Guldhunden själv,,, var ju såklart festens medelpunkt....

 


Å jösses så god mat vi fick👏😋👏😋👏

Smakerna fullkomligt exploderade i munnen,,, och gifte sig kanonbra med dom noga utvalda vinerna...

 

Och trevligt hade vi det också...

Tycker så mycket om dessa härliga träningskompisar😍


Vi stal lite tid från Abbot för att uppmärksamma något annat STORT som hänt under året,,,

men som vi alla blev fly förbannade och besvikna att det inte uppmärksammades mer...

 

Team Abbot och Team Seger fick äran att bli uttagna i det svenska landslaget som representerade Sverige på Nordiska Mästerskapen i Danmark i september...

Jag tror få förstår vilken enorm bedrift rapporthundarna gör under ett sådant mästerskap, där dom springer 8km första dagen, och 6km dag två...

Lägg därtil på att dom även ska utföra både lydnad och uppletande...

 

Ett landslag består av 3 ekipage,,, men endast dom 2 bästa resultaten räknas med...

Precis som det är i dom flesta laggrenar...

Inget konstigt i det,,, men det som var uruselt var att bara dom 2 ekipage med bästa resultaten fick kliva upp på pallen och ta emot medaljer,,, när som nu Sverige tog lagguld...

 

Och så är det tamejtusan inte inom andra lagsporter,,,, som tex i hästhoppning...

 

Att Team Seger, med hunden Seger i spetsen gjorde en ENORM prestation,,, som självklart bidrog till lagsegern,,, det räknades Liksom inte...

När dom andra 2 ekipagen nerlusades med priser och pokaler,,, så fick Seger 2 skohorn som minnen från en sån Stor och Mäktig bedrift...

 

Nä, som sagt,,, jag blev skitledsen å Segers vägnar...

Så,,, vi bestämde oss för att själva ge Team Seger ett minne att titta på och minnas tillbaka med...

 

Och jag kan lova att inte ett öga var torrt när Segrarna fick sin pokal,,, som faktiskt med all rätt var Större än den som delades ut på Nordiska...

Jag kände mig så glad ända in i själen efteråt❤️

 

Men kvällen bjöd även på tårar av skratt så magen värkte...

Mr Abbot sa i något svagt ögonblick, att om dom vann SM, så skulle han dansa tango i en mankini...

 

När dom skulle starta sin första Elitrapporttävling,,, så sa han även att OM Abbot sprang,,, så skulle han köra lydnaden naken....

Nu sprang visserligen Abbot,,, men Mr Abbot var fullt påklädd, när det var dags för lydnaden...

Och det var nog tur det....

Men mankini utmaningen slapp han däremot inte undan lika lätt...

 

Mr Abbot bjöd på en show,,, som fick skrattet att krampa i magen på oss alla😆😆😆😆

 

Hussarna hos Team Taylor och Team Linna hejade på med ljusshow...

 


Det blev en såååå rolig och trevlig kväll med så mycket skratt som jag inte trodde fanns...

Klockan hann bli över 1 på natten innan Thomas och jag mer eller mindre kröp ner till vårt lilla mysiga krypin....

 

Attans så skönt jag sov,,,m

Men Attans Attans,,, så jävla bakis jag var när vi vaknade vid 8.30 imorse...

vilka duktiga hundar vi har, som lät oss sova så länge....😴😴😴

 

Fattar faktiskt inte varför jag varit så fyllesjuk hela dagen idag...

För,dagen har verkligen varit hemsk...

Tycker liksom inte att jag drack speciellt mycket,,, och dessutom var det under väldigt lång tid...

Från 17-01 liksom????

Tror mer det är den sena sänggången som gjorde mig sjuk....

 

Iallafall,,, så tog Thompa en sväng med hundarna,,, och sen gick vi in och bjöds på gofrulle....

 

Observera att Mr Abbot saknas,,, han låg i sängen och kved,,, och mådde nog faktiskt sämre än jag😜

 

Men Thomas mådde bra,,, så vid 10.30 tiden började vi rulla hemåt mot Sjövreten igen....

Jag bad om att få bli avsläppt ca 1 timmas promenad hemifrån för att knalla därifrån med hundarna...

Inte för att jag kände för det,,, men för att jag kände att det skulle vara bra för mig...

 

Och som jag skrev tidigare,,,

Frisk luft hjälper mot det mesta...

 

Trots det gick jag och la mig när jag kom hem igen,,,, och har mest sovit hela dagen...

Thompa-piggelin= duracellkanin 🐰 har skött om hästar, hundar och även dammsugit och städat huset....

Måste vara något allvarligt fel på honom


Jag stack iallafall ut på en sista prommis alldeles nyss....

Glock börjar nog tröttna på att vi behandlar honom som en konvalescent....

 

Vallning och powerwalks står på menyn i veckan som kommer....

Tror det ska tillfredställa vår Älskade Sheriff❤️❤️

 

GodSöndag🍀

Ikväll blir det kladdig, flottig bakismat🍕

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards