Direktlänk till inlägg 4 augusti 2020

Hemma lika bra..

Av Ia Weylandt - 4 augusti 2020 19:00

Så har vi landat hemma igen, efter underbart härliga dagar på rull med Hobbe och härliga vänner.

Och hur bra jag än trivs när vi är iväg, så är det något visst med att komma hem igen.

Älskar när man svänger in på vår väg, och ser vårt älskade hem😍

Sista dagen på Öland blev helt Magisk, och en dag som jag kommer att komma ihåg länge...

Nöjdheten och glädjen över Undebara Olsson, gör att jag fortfarande har svårt att sluta le😁

Vi bestämde oss nämligen för att testa att köra henne i rapporten tillsammans med Cika.

En test, vi knappt trodde på själva, men vi tänkte att va faan, vi testar, funkar det inte så funkar det inte, då åker vi hem och backar bandet igen...

Men visst var det nervöst, när vi förberedde oss på A-stationen..

Team Olsson....
 
Team Cika...
 
Team Cito,,,

dom körde Cito i en separat rapportövning Innan vi körde bebisrapporten...
 
Måste bara säga att det är en ynnest att få ha människor som Team Papaya/Dante/Lyx i sin närhet.

Som Alltid ställer upp och hjälper alla, så att alla ska få ut en sån bra träning som möjligt.

Nu var dom tävlingsledare/coach  åt oss, efter att ha hjälpt Cito innan⭐️⭐️

Varmt var det också, Mr Dante svalkar sig💦💧💦💧💦

Och som sagt, så var jag skitnervös.

Jag menar, vi startade upp Olsson i rapporten när hon var riktigt liten, sen körde vi endel, men sen la vi den på hyllan, och jag har lagt allt fokus på spåret.

Så det är flera månader sedan vi körde med henne.

Sen körde vi ju två korta pass själva här på Öland, men detta var första gången med andra hundar,

på en längre sträcka än hon någonsin gått, med två förlängningar i helt obanad terräng..

OCH hon gick som etta i alla fyra skicken....

 

Och hon bara drog iväg som en kanonkula💨utan den minsta tvekan på alla fyra skick...

jag blev så Stolt, så jag nästan tuppade av...😍😍😍😍
 
full fart in, men hon är precis som Dollar, helt ointresserad av kamp i den situationen, hon sticker direkt till uppbindningsplatsen för att käka upp korven🌭
 
Sen, när korven är slut, då kan man kampa...

Älskar matglada hundar🥰
 
Cika skötte sig också bra, det känns som om det finns en återväxt inom rapporten, vilket är Superkul🎈
 
Innan rapporten, hade ett spår till Sheriffen lagts ut, som det var hög tid att ta efter närmare 2 1/2 timma.

Och denna dag, hade han faktiskt lite svårt att ta sig ut ur upptagsrutan.

Vet inte vad det berodde på, men kan ha varit att spårslutet låg ganska nära liksom bakom upptaget...

Det såg ut som om han fick vittring på det, för han drog liksom bakåt när Thomas försökte få honom framåt/utåt i rutan.
 
Men med lite hjälp, kom dom iväg, och sen spårade han super på det 1100m långa spåret...
 
Nöjda och glada ända in i benmärgen, pustade vi en stund för att äta vår medhavda matsäck.

   

Sen blev det uppletande för dom som ville...

Fina Cika...💞

 
Fantastiska Papaya👑
 
Magikern Glock⭐️
 
Duktiga Dante🤩
 
Snygge Jetson förbereds💙
 

Åsså, såklart, Lilla Fina Frk Olsson😍
 
Återigen, så var hon inte så sugen på att komma in med det första föremålet.

Hon plockade det, men släppte på vägen in

 
Men resten gick bra...
 
Såååå duktig liten tösabit, mden fina lilla näsan🎀
 
Att matten är stolt och glad, är svårt att ta miste på🤪
 
Så fin bild på Mr Jetson, som pustar ut efter uppletande, värmen var ganska tryckande...
 
Så både vi och hundarna tyckte det var super att åka ner till stranden efteråt...
 
   

Olsson bara kastar sig ut...

 
Thomas simmade också....
 
Så jäkla härligt, med massor av sand mellan tårna...🦶
 
Tillbaka på campingen, blev det en kort svängom på lydnadsplanen...
 
Alla var nog ganska så möra....
   
Titta Olsson duktig, som kan ligga kvar själv när jag går och fotar🤩
 
Och sen, blev det Äntligen dags för lite slappande.

Tro nu inte att jag klagar över tempot, jag Älskar det, skulle kunna träna hund 24/7 om det var möjligt...

Kennelmamma bjöd på Magiskt goda mojitos i solskenet...
     
Sen tändes grillarna, och årets sista Ölandsmiddag intogs...
   
Som jag har trivts i dessa härliga människors sällskap❤️

 
Men sen var det som sagt var dags att bryta upp och bege oss hemåt under söndagen...

Och hur den resan gick, vet vi ju🤮

Däremot kom vi iväg redan vid 8-tiden på måndagsmorgonen från Kalmar,

stannade bara snabbt och lät hundarna sträcka på benen vid ett tillfälle,

och anlände hemma vid Sjövreten strax efter 13 på på måndagen...
 
Älskar att komma hem💞
 
Vi packade ur Hobbe, duschade, Thomas gick en lång skogspromenad med hundarna, käkade en god middag, och stupade sen i säng, så skönt att vara hemma...


Dagen, som idag, som är tisdag, inledde Thomas med att gå morgonprommis...

Blir Gaaalen😩 på alla som fiskar i sjön här brevid, och som lämnar fiskrenset kvar.

Nu lyckades Frk O, rulla sig i det på morgonpromenaden, och jag som hade frukosten klar när Thompa och gänget kom tillbaka, höll på att spy🤮 när jag kände lukten på O🤢

Det blev till att ställa henne i duschen innan vi kunde äta....

 
Hon stinker fortfarande, trots 2 schamponeringar😖

Efter frullen, gick jag och Glock ut i fårhagen, och lät honom putta runt lite på fåren🐑🐑🐑🐑

Snacka om Lycklig liten BC🍀
 
Sen åkte vi till Hedlanda Herrgård, och hälsade på hästarna som vi inte träffat på 2 veckor❤️💙

Båda kom direkt när Thomas busvisslade,,,
 
Och lät sig väl smakas av våra egna Sjövreten 🍏 äpplen...
 
Vi tog en prommis i omgivningarna där, och sen åkte vi till Strängnäs för att handla mat till vårt tomt ekande kylskåp...


Senare på eftermiddagen kom Team Fonzie förbi för lite lydnad och fika...

Fonzie i linförighet....
 
Finaste, Fina Glock❤️
 
Fonzie nöter framåtsändande.....
 
Jag körde igenom startklass momenten med Frk O.

Det mesta gör hon mycket bra, men ingångarna i apporteringen är katastrof☹️
 

Och jag blir frustrerad över att jag pga mitt jävla knä, inte kan träna och hjälpa henne på det vis som jag skulle önska...

HATAR att inte ha den rörlighet som jag vill ha😢

 
Efter lydnaden tog vi en gofika på altanen...
 
När Fonziesarna åkt hem, satte jag mig uppe på balkongen, njöt av utsikten och av skrivlusten...
 
Glock, han ligger och njuter på sin älskade trappa,,, jag tror han saknat den...

 
Och Olsson far runt i trädgården och roar sig själv,,, ganska övertygad av att hon saknat ytor att rejsa runt på💨

   
Nu blir det hemmafix för hela slanten i veckan som kommer.

Gräsmattor ska klippas, sly ska röjas, pul på huset som måste fixas, får även hit snickare som ska göra vissa större jobb på stallet.

Men sen ska vi också bara försöka njuta lite av ledighet och god mat...

Och räkna med att det blir rapportträning för Olsson, är såååå jäkla taggad💪

Ha Det Fint Alla Fina💞

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards