Direktlänk till inlägg 8 augusti 2020

Slutspurten...

Av Ia Weylandt - 8 augusti 2020 17:00

  Såsom varje år, så kommer den sista helgen på semestern vare sig man vill det eller inte..

I vanliga fall brukar jag sitta med jordens jobbångest dom här sista timmarna,,, men icke i år.

Jag har ingen som helst ångest att gå till jobbet på måndag (bortsett från att jag är rädd att mitt knä inte ska palla)

Imorgon är det söndag, men jag behöver inte ställa nån klocka, som ska börja bröla på måndag morgon, jag börjar jobba klockan 15 på eftermiddagen...

Det är ju nästan som att fortsätta vara ledig😍


Och dom här sista dagarna hemma har varit supersköna (bortsett från knät🙃)


Onsdagen inledde vi i rapportskogen.

Körde frispår med Sheriffen, och rapport med Hickan.

Annars brukar det ju alltid vara jag som knallar ut frispåret, men nu fick Thomas göra det, mitt knä pallade inte.

Så det blev ett 675m långt spår, och Knocke var laddad till tänderna...

 
Glock sprang så fint i spåret, nu var det inga större konstigheter eller svårigheter, men ändå...


HickeliPick, fortsätter att imponera på oss i rapporten.

När vi startade upp rapporten när hon var liten, så var det Thomas som gick ut sträckan.

Men Hickan "mammagrisen" blev lite upprörd över att behöva lämna sin matte sittande där,

så Thomas hade svårt att få henne med sig, hon kröp ur halsbandet, och började gnälla lite på utvägen.


Så nu när vi startade upp henne igen på Öland, så testade vi att byta plats, och det gick mycket bättre.

Därför ville jag även nu, vara den som går ut sträckan, trots att knät värker...
 
Och OJ så fint hon sprang⭐️👍⭐️👌

Denna dag var jag ute så långt som på 300 meter på sista skicket, nog det längsta hon gått...

Sååååå Fin♥️


Sen hade jag tid hos sjukgymnasten, som klämde, kände, vred och vände på mitt knä.

Och turligt nog, så verkar det inte som om något är trasigt i knät, vi snackar korsband, ledband menisk etc.

Tvärtom, så hade jag väldigt fina stabila knän,

Jag säger då det, jag är nog ganska vältränad om man tänker efter🤣🤣🤣


Sjukgymnasten trodde det var muskelfästet som fått sig en smäll.

Och jag var nära att krama om henne när hon sa, att bästa botemedlet var att röra på mig,
Tjooohooo tänkte jag, här ska spåras🐾🐾🐾

Lika lycklig kanske jag inte blev när hon plockade fram ett par kryckor, och sa att jag skulle använda dom när jag gick😩

 
För det är så att jag ska belasta knät, men jag får inte belasta det fel, vilket innebär att jag inte ska gå omkring och halta.

Hur lätt är det att gå med kryckor i skogen liksom🙁?

 

Jag fick också några bra övningar att göra hemma, så faktiskt, här tränas det både morgon och kväll...

 
Jag vill ha tillbaka min rörlighet...


På kvällen sen, hade jag så inihelvete ont, tror det måste berott på att hon varit inne och triggat igång det på nåt vis..

Jag var helt grinfärdig, och jag blir ju så jävla rastlös av att inte  kunna röra mig fritt som jag vill...


Så jag gick ut och vallade lite med Glock, inga stora grejjer där jag behövde röra mig.

  
Men Glock var så lycklig över att få putta runt lite på sina får 🐑🐑🐑🐑🐕❤️
 
Och cykla ska tydligen vara bra för onda knän,

därför tog jag Hickan med mig ut på en premiärtur på cykel.

Hon har sprungit med Thomas och elscootern tidigare, men den har mycket mindre däck, så dom har hon inte brytt sig om.

Nu var hon lite sugen på att bita i cykeldäcken i början, men som jag sagt tidigare, så är ju hon så jäkla enkel.

Jag sa åt henne att låta bli, och då lät hon bli, och sprang så lugnt och fint brevid cykeln♥️

Vi körde inte så långt, totalt 2 km, med en godispaus efter halva vägen...

 

På torsdagsmorgonen hade jag tid hos min "häxdoktor" i Södertälje.

Vet faktikst inte vad han har för titel egentligen, men han fick ju bukt på min onda fot på fyra behandlingar, så nåt bra måste han ju gjort😜

Nu blev det akupunktur i knät, vet ärligt inte om det hjälper, men är beredd att prova allt....

 
Thomas och hundarna följde med till Södertälje, och passade på att uträtta lite ärenden medans jag plågades av nålstick😎

Så självklart blev det ett besök på Södertälje BK...

Glock såg Superfin ut, vi har anmält honom till spårtävling i höst.

 
Jag kunde inte göra så mycket med Olsson, det grämer mig som faaan, vi ska tävla nästa lördag, och jag kan inte träna...

Får ta ett beslut senare i veckan om vi verkligen ska starta...

Testade iallafall att låta henne gå på deras lilla stege..
 
Men annars var det mest Hopp&Lek🎈
 

Hem, och pulade lite, Thomas utomhus, och jag inomhus.

Sen fick jag en snilleblixt ⚡️ och bestämde att vi skulle dra till skogs och plocka kantareller till fredagens kräftskiva.

Vi har inte plockat en endaste liten gul svamp i år😳

 

Så iväg drog vi,,, men det var fanimej inte lätt att gå med kryckor i skogen.

Det slutade med att jag satte mig på en stubbe och grät, Thomas fick gå med hundarna och leta svamp själv...

 
Och dom kom faktiskt tillbaka med så pass mycket, så det skulle räcka att lägga i västerbottenpajen..

Glock och jag åkte hem och la oss på vibben istället...
   

Eller, jag satt, och Sheriffen låg och njöt🥰

 

Åsså nu då, fredag, lördag...

Vilken jädrans fantastiskt avslutningsväder det blev...☀️☀️☀️☀️
Här har inte gjorts många knop, mest legat på rygg i en solstol på altanen...

 
Så jävla sjukt lustigt det kan bli.

I höstas köpte jag Marie Jungstedts senaste bok, och började läsa.

Jag läser inte så mycket på vintern, men jag tyckte det var mysigt när jag satt i bastun.

Men jag hann inte läsa ut den, så när våren/ sommaren kom, då läser jag desto mer när jag ligger på altanen.

Meeeen,,, när jag skulle ha boken, så var den spårlöst borta😲

Som vi letat, både Thomas och jag,,, jag visste ju att jag bara läst i bastun och utanför, ändå så letade vi igenom hela huset.

Spårlöst Försvunnen!

I torsdags, när vi var i Södertälje, så skulle jag bara springa in på ICA Maxi en snabbis, och då stod boken där som pocket, så jag tänkte att va faan, jag köper en ny, var ju nyfiken på slutet...


Och självklart, vad händer?
Idag var det något annat som var borta, så vi letade båda två, och vips, plötsligt låg bokjäveln bakom ett element i relaxen utanför bastun🤔

Måste varit "Lånarna" som varit här på besök☺️
 
Så nu har jag 2😜


Iallafall, så har jag legat och läst mycket dessa varma dagar.

Thomas har scootrat hundarna tidigt på morgonen, och sen har det bara blivit flera korta promenader bort till badet...

  

Däremmellan har dom roat sig själva och plaskat runt på tomten...

     
På fredagskvällen hade vi den obligatoriska kräftskivan 🦞 som vi har sista helgen på semestern varje år.
 
Och precis som tidigare år, så frågar jag mig alltid om man får kalla det "kräftskiva" när det bara är Thomas och Jag?

 

Men jag kallar det så iallafall, men det kanske var sista gången, för jag upptäckte sorgligt nog, att jag inte gillar kräftor😭

 
Men Thomas tyckte det smakade bra, och skålade glatt och sjöng nubbevisor så det ekade över Sjövreten...
 
Nä, får bli rökta räkor för mig i fortsättningen...


Och idag, har vi också bara "varit"

Vi var iväg en sväng och hälsade på hästarna...

 

Hundarna har fått flera turer till badet....

   
Thomas hade kräftskiva med sig själv till lunch😆
 
Och jag kämpar på med mitt knä,,, MÅSTE få det OK tills på måndag när jag ska gå å jobbar...

Kör med Novafonen 2 gånger om dagen,,,
 

Och smörjer med Tigerbalsam...

 

Vet som sagt inte vad som hjälper eller inte, men provar Allt🍀

Tänker att det gör väl inte det hela värre iallafall🤗

 

Kolla så fint det blev med mitt lilla Ölandslamm, som hänger så fint på staketet in till trädgårdscafeet🐑❤️

 
Och apropå det, så blir det grillad lammfilé, klyftpotatis, grekisk sallad och tzatziki till middag.

Mumsfillibabba😋

 

HA EN FIN VECKA ALLA FINA🎈

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards